Producent „Trudnych spraw”, „Drogówki” i „Śladu”: wpływy wzrosły o 33 proc., a zysk do 4,1 mln zł

Firma Tako Media, producent m.in. seriali paradokumentalnych „Dlaczego ja?”, „Trudne sprawy” i „Na Ratunek 112” oraz programu „Drogówka”, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 33,2 proc. do 35,37 mln zł oraz 4,06 mln zł zysku netto (wobec 2,47 mln zł zysku rok wcześniej).

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Przychody sprzedażowe netto Tako Media zwiększyły się z 26,34 mln zł w 2017 roku do 31,22 mln zł w ub.r. (czyli o 18,6 proc.), natomiast wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w górę z 223,9 tys. zł do 4,14 mln zł.

Tako Media produkuje głównie paradokumenty dla Polsatu

W sprawozdaniu z działalności Tako Media opisano, że firma w ub.r. rozszerzyła współpracę z Telewizją Polsat - produkowała dla nadawcy kolejne odsłony seriali paradokumentalnych „Dlaczego ja?”, „Trudne sprawy”, „Oszukane” „Na Ratunek 112” i „Pierwsza klasa” (ten ostatni został zakończony w ub.r.), a także zaczęła realizację serialu docu-crime „Septagon” (jego pierwszą serię pokazano jesienią ub.r. w TV4).

Ponadto nadal realizowała program „Drogówka” emitowany w TV4 i zaczęła produkcję serialu kryminalnego „Ślad” (jego drugi sezon w Polsacie wiosną br. oglądało średnio 664 tys. widzów).

Z kolei wspólnie z wytwórnią Universal Music Polska stworzyła zespół dziecięcy My3, promowany m.in. w programie o takim tytule emitowanym w Polsacie (kolejna odsłona cyklu jest planowana na jesień br.).

W sprawozdaniu zaznaczono, że w ub.r. Tako Media „podjęła wszelkie działania, aby przeciwdziałać niekorzystnej sytuacji na rynku produkcji telewizyjnych, wynikającej niejednokrotnie z trudności finansowych głównych zleceniodawców (stacje telewizyjne), jak i ogólnie pojmowanego kryzysu światowego”.

Koszty w górę o 30 proc.

Firma poniosła w ub.r. 31,27 mln zł kosztów operacyjnych, co wobec 24,08 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 29,8 proc. Ponad połowę stanowią wydatki na usług obce, które zwiększyły się z 14,84 do 17,39 mln zł.

Koszty wynagrodzeń poszły w górę z 6,34 do 8,69 mln zł. Spółka na etacie zatrudniała jedynie trzy osoby w dziale księgowości.

Z kolei nakłady na zużycie materiałów i energii zwiększyły się prawie trzykrotnie - z 1,05 do 2,83 mln zł. Pozostałe koszty rodzajowe wzrosły z 762,7 tys. zł do 1,26 mln zł, a koszty amortyzacji - z 996,8 tys. zł do 1 mln zł.

Tako Media osiągnęło w ub.r. 4,1 mln zł zysku sprzedażowego, wobec 2,48 mln zł rok wcześniej. Jeśli chodzi o inne przychody i koszty spółki, najmocniej wzrosły koszty finansowe (z 19,7 do 77,9 tys. zł) i pozostałe wpływy operacyjne (z 9,1 do 39,2 tys. zł).

W konsekwencji zysk brutto i netto firmy zwiększył się z 2,47 do 4,06 mln zł.

Po prawie 2 mln zł dywidendy dla Aagten-Margol i Khamidova

Tako Media działa od 11 lat, założycielami i głównymi udziałowcami firmy są Tamara Aagten-Margol (w przeszłości była producentką i reżyserką m.in. talk-show „Zerwane więzi” i teleturniejów „Daję słowo” i „Lingo” oraz Okil Khamidov (reżyserował wiele produkcji Polsatu, m.in. serial „Świat według Kiepskich”, reality-shows „Dwa światy” i „Bar”, teleturnieje „Gra w ciemno” i „Awantura o kasę”). Oboje mają po 48,5 proc. udziałów, natomiast 3 proc. należą do komplementariusza Tako Media Sp. z o.o.

Pod koniec czerwca na walnym zgromadzeniu wspólnicy zdecydowali, że cały zeszłoroczny zysk zostanie im wypłacony w formie dywidendy. Aagten-Margol i Khamidov dostaną po 1,97 mln zł, a 121,8 tys. zł trafi do Tako Media Sp. z o.o.

W ciągu roku kapitały własne firmy zwiększyły się z 4,96 do 5,8 mln zł. Kapitał zapasowy wynosi niezmiennie 361,9 tys. zł, a kapitał podstawowy - 50,1 tys. zł.

grafika

Ile zarabiają inni producenci telewizyjni?

W ub.r. Endemol Shine Polska, produkujący głównie programy i seriale telewizyjne, osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 36,9 proc. do 70,83 mln zł oraz 645 tys. zł zysku netto (wobec 858,3 tys. zł rok wcześniej). W pierwszej połowie br. firma wykonała już 83 proc. planu sprzedażowego na cały br., realizując m.in. nową edycję „Big Brothera”.

Spółka MTL Maxfilm, producent serialu „M jak miłość”, w ub.r. zanotowała wzrost przychodów o 4 proc. do 34,15 mln zł oraz 1,78 mln zł zysku netto (wobec 3,26 mln zł zysku rok wcześniej). Firma w ub.r. wyprodukowała też film „Miszmasz, czyli kogel mogel 3”, co spowodowało wzrost kosztów operacyjnych o 15,5 proc.

Przychody sprzedażowe firmy FremantleMedia Polska zmalały o 3,6 proc. do 40,95 mln zł, a jej wynik netto spadł z 2,71 mln zł zysku do 22,1 tys. zł straty. - Zmiana właściciela w TVN, a w konsekwencji inne podejście do repertuaru stacji, częste zmiany w TVP wpłynęły na nasz wynik sprzedaży, a co za tym idzie na wynik finansowy - przyznaje zarząd spółki.

Natomiast Rochstar osiągnął 52,13 mln zł przychodów sprzedażowych (57 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz 3,78 mln zł zysku netto (wobec 2,32 mln zł w 2017 roku). Oprócz programów telewizyjnych i internetowych firma zrealizowała w ub.r. przedstawienie „100 lat niepodległości” dla NBP.

W przypadku Constantin Entertainment Polska, producenta m.in. programów „Kuchenne rewolucje” i „Nasz nowy dom” oraz serialu „Ukryta prawda”, przychody zmalały w ub.r. o 18,7 proc. do 31,83 mln zł, a zysk netto - z 5,69 do 4,72 mln zł.

Firma Media Corporation, po tym jak przestała produkować dla TVP teleturniej „Jaka to melodia?”, zanotowała w ub.r. spadek przychodów o 56,3 proc. do 5,19 mln zł. Jednocześnie obniżyła koszty operacyjne o 54,7 proc. do 5,12 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 492,9 do 54,9 tys. zł.

Z kolei notowana na warszawskiej giełdzie ATM Grupa opublikowała już raport finansowy za pierwszy kwartał br. W pionie produkcji telewizyjnej zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 0,5 proc. do 39,72 mln zł i wzrost zysku EBITDA z 4,88 do 5,25 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?