Przychody Travelplanet.pl w I kw. wzrosły o 159 proc.

Internetowe biuro podróży Travelplanet.pl w pierwszym kwartale 2006 roku miało 5,7 mln zł przychodów, co stanowi wzrost o 159 proc. wobec analogicznego okresu 2005 roku.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Poinformowała spółka w komentarzu do wyników.

Strata netto spółki zmniejszyła się do 100 tys. zł z 274 tys. zł w pierwszym kwartale 2005 roku.

Travelplanet.pl sprzedało w pierwszym kwartale usługi turystyczne za 13,6 mln zł wobec 4,7 mln zł przed rokiem.

"Ze względu na sezonowość branży, w której działamy maksymalizacja przychodów i zysków następuje w drugiej połowie roku, dlatego też po udanym pierwszym kwartale oczekujemy w całym 2006 roku znaczącej poprawy zysku netto w stosunku do roku poprzedniego" - powiedział cytowany w komentarzu Tomasz Moroz, prezes Travelplanet.pl.

Na koniec 2005 roku Travelplanet.pl osiągnął 38 tys. zł zysku netto i 16,4 mln zł przychodów.

Spółka poinformowała, że według szacunków organizatorów turystyki w pierwszym kwartale 2006 roku sprzedaż usług turystycznych była większa o około 20-20 proc. wobec pierwszego kwartału 2005 roku.

"Nasz wzrost był więc dziesięciokrotnie większy niż tradycyjnego rynku. Zmniejszyliśmy stratę spółki, pomimo inwestycji w rozwój sieci sprzedaży" - powiedział Moroz.

Spółka posiada obecnie 5 tradycyjnych punktów obsługi klienta.

"Do końca roku Travelplanet.pl chce mieć 12 punktów sprzedaży. Już w maju ma zamiar uruchomić kolejne dwa" - napisano w komunikacie.

Obecnie 49,2 proc. akcji spółki posiada MCI Management, 9,2 proc. - BZ WBK AIB Asset Management, 5,6 proc. - Skarbiec TFI SA oraz 36 proc. należy do pozostałych akcjonariuszy.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]