Reklama radiowa 23 proc. w górę. Polskie Radio, Eska i RMF FM z największymi wzrostami (TOP 10)

W maju br. cennikowe wydatki na reklamę radiową były o 23,2 proc. wyższe niż rok wcześniej. Największe wzrosty wpływów osiągnęły Jedynka, Trójka, Eska Warszawa i RMF FM, natomiast niewielki spadek zanotowało VOX FM.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Cennikowe wydatki na reklamę radiową (bez rabatów i autopromocji) w maju br. wyniosły 404,4 mln zł. To o 76,3 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 23,2 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Przypomnijmy, że w całym w I kwartale br. faktyczne inwestycje na reklamę w radiu - według szacunków Starlinka - wzrosły w skali roku o 5,7 proc., do 134,5 mln zł (więcej na ten temat).

Zdecydowanie największy udział w rynku reklamy radiowej mają RMF FM i Radio ZET. Cennikowe wpływy tych stacji w maju br. wyniosły w sumie 195 mln zł i stanowiły 48,2 proc. przychodów wszystkich rozgłośni, minimalnie więcej niż w maju ub.r. RMF FM w skali roku zyskało pod tym względem 28,4 mln zł (wzrost o 32,4 proc.), a Radio ZET - 9,3 mln zł (13,3 proc. w górę).

Procentowo jeszcze bardziej zwiększyły się wpływy reklamowe Jedynki (Polskie Radio) i Eski Warszawa (Grupa Radiowa Time). Pierwsza stacja zarobiła o 50,5 proc. więcej (wzrost o 3,6 mln zł), a druga - o 37 proc. więcej (wzrost o 1,7 mln zł). Przychody Trójki (Polskie Radio) wzrosły o 29,7 proc. (4,3 mln zł w górę), a TOK FM (Grupa Radiowa Agory) - o 23,8 proc. (1,5 mln zł w górę).

Kilkuprocentowe wzrosty osiągnęły Eska Poznań i Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time) oraz Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Grupa Radiowa Agory).

Jako jedyna stacja w czołowej dziesiątce spadek zanotowało VOX FM (Grupa Radiowa Time) - zarobiło z reklam minimalnie mniej niż Eska Rock, której częstotliwości (we wszystkich miastach oprócz Warszawy) przejęło w grudniu ub.r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje