Reklama radiowa w I kw.: Jedynka i Eska Rock mocno w górę, Radio Eska w dół

W I kwartale br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 18 proc. więcej niż rok wcześniej. Dużo większe wzrosty przychodów reklamowych zanotowały Jedynka, Trójka i Eska Rock, za to nieznaczne spadki - niektóre rozgłośnie regionalne sieci Eska.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do marca br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych - liczone zarówno z autopromocją, jak i bez niej - były o 18 proc. większe niż przed rokiem. Natomiast nakłady na autopromocję spadły o 4,1 proc.

Zdecydowanie największy wzrost cennikowych przychodów reklamowych w skali roku osiągnęła Jedynka (Polskie Radio) - 95 proc. Natomiast Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła z reklam więcej o 49,2 proc., Trójka (Polskie Radio) - o 41,2 proc., a TOK FM (Agora) - o 34,8 proc. Powyżej średniej dla całego segmentu wzrosły też wpływy reklamowe Radia ZET (Eurozet) i Eski Łódź - odpowiednio o 26,1 i 20,3 proc.

Z kolei zarabiające z reklam zdecydowanie najwięcej RMF FM (Grupa RMF) zanotowało wzrost tych przychodów o 11,8 proc., a Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - o 7,9 proc. Za to trochę mniej niż rok wcześniej zarobiły na reklamach Eska Poznań, Eska Wrocław i Eska Warszawa (wszystkie należą do Grupy Radiowej Time) - odpowiednio o 6,6, 4,1 i 1,4 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana