Reklama 'zajebistej wyprzedaży' łamie kodeks branżowy

Komisja Etyki Reklamy uznała, że hasło "Zajebista wyprzedaż" użytew kampanii centrum handlowego Nexa łamie kodeks branżowy.Instytucja oceniła, że zastosowane w niej słowo jest wulgarne,przez co narusza dobre obyczaje i poczucie odpowiedzialnościspołecznej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Komisja Etyki Reklamy zajęła się outdoorową kampanią centrumhandlowego Nexa opartą na haśle "Zajebista wyprzedaż" po otrzymaniuskargi, w której zarzucano temu przekazowi, że "zawiera w sobiewulgaryzm 'zajebisty', co ma zapewne przykuć uwagęprzejeżdżających, jednak delikatnie mówiąc wykracza poza normyetyczne reklamy". Na podstawie tego protestu reklamę oskarżono onaruszanie dobrych obyczajów, poczucia odpowiedzialnościspołecznej, a także ustawy o ochronie języka polskiego.

Odpowiedzialne za tę akcję centrum Nexa uzasadniało, że w haślesłowo "zajebisty" jest użyte zgodnie z definicją zawartą w słownikujęzyka polskiego Wydawnictwa Naukowego PWN: "bardzo intensywny,robiący duże wrażenie" i takie znaczenie należy mu przypisywać.Jednak Komisja Etyki Reklamy zasięgnęła opinii dwojgajęzykoznawców, którzy ocenili, że ten wyraz - mimo że w slangumłodzieżowym często określa wysoką intensywność pozytywnych wrażeńlub odczuć - jest bez wątpienia wulgarny i jako taki odbieranyprzez większość osób posługujących się językiem polskim. Na tejpodstawie instytucja orzekła, że przekaz narusza dobre obyczaje ipoczucie odpowiedzialności społecznej, tym bardziej, że zostałumieszczony na nośniku zewnętrznym, do którego dostęp mają równieżdzieci i młodzież.

Kampania centrum Nexa była prowadzona latem br. iwtedy wywołałanajwiększe kontrowersje, ponieważ lauoyty z hasłem "Zajebistawyprzedaż" umieszczono na nośnikach outdoorowych znajdujących sięm.in. na terenie boiska szkolnego. W sprawie złożono nawetdoniesienie do prokuratury, która uznała jednak, że eksponowanietakiego przekazu nie jest przestępstwem, tylko wykroczeniem, iskierowała tę kwestię do sądu grodzkiego.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background
Komentarze (0)
Mono 555
9 lat temu

Obejrzalam... To chyba program o ,, Radziu,,:))) beznadzieja

besia
9 lat temu

Ta' wszystko wiedząca' pokazała jak pakować kosmetyki do bagażu podręcznego na lot samolotem.Miała rację że pojemność nie może przekraczać 100ml,ale spakowała wszystko do kosmetyczki. Gdyby ktoś się tym zasugerował to na lotnisku by wszystko zabrali. Kosmetyki pakuje się do przezroczystej torebki i wyjmuje z bagażu podręcznego przed kontrolą .

Marta
9 lat temu

Ten program to jest kompletne dno, nie wiem szczerze co ma te rzekome 2 mln co to oglądają!!!!

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rusza kanał TAK, czyli Tulicki, Adamczyk i Karnowski. Byliśmy w jego studiu [TYLKO U NAS]

Rusza kanał TAK, czyli Tulicki, Adamczyk i Karnowski. Byliśmy w jego studiu [TYLKO U NAS]

Powstanie druga w Polsce fabryka AI. "Ważny krok w budowie cyfrowej suwerenności"

Powstanie druga w Polsce fabryka AI. "Ważny krok w budowie cyfrowej suwerenności"

Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Rusza kampania "Zbyt silni" o depresji

Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Rusza kampania "Zbyt silni" o depresji

W niemieckich sklepach słodycze à la Ptasie Mleczko. Szef Wedla: podobieństwo oczywiste

W niemieckich sklepach słodycze à la Ptasie Mleczko. Szef Wedla: podobieństwo oczywiste

Książulo i ZEN.COM pokazują, co się naprawdę opłaca
Materiał reklamowy

Książulo i ZEN.COM pokazują, co się naprawdę opłaca

Strajk w amerykańskim dzienniku? Dziennikarze od kilku lat bez podwyżek

Strajk w amerykańskim dzienniku? Dziennikarze od kilku lat bez podwyżek