Revolut ze wzrostem przychodów o 354 procent i stratą 32,8 mln funtów. Z aplikacji korzysta 7 mln użytkowników

W 2018 roku brytyjski startup Revolut oferujący aplikację do zarządzania finansami osiągnął wzrost przychodów o 354 procent rok do roku. Jednocześnie spółka wykazała stratę na poziomie 32,8 mln funtów, która była wyższa niż rok wcześniej. Obecnie z Revoluta korzysta ponad 7 mln użytkowników, a w 2019 roku planowane przychody spółki mają wzrosnąć trzykrotnie.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Revolut ze wzrostem przychodów o 354 procent i stratą 32,8 mln funtów. Z aplikacji korzysta 7 mln użytkowników

Revolut powstał w lipcu 2015 r. i wprowadził na rynek aplikację służącą do nowoczesnego zarządzania finansami, dokonywania przelewów i zakupów, także za pomocą karty płatniczej. Użytkownicy mogą założyć oparte na aplikacji konto Revolut, bezprowizyjnie płacić nim za granicą, wymieniać i przechowywać środki na koncie lub wysyłać przelewy krajowe i międzynarodowe bez marży i dodatkowych opłat, po kursie międzybankowym.

Teraz Revolut podał swoje wyniki za 2018 r. W tym okresie przychody spółki osiągnęły kwotę 58,2 mln funtów, co oznacza wzrost rok do roku o 354 proc. (12,8 mln w 2017 r.).

W raportowanym okresie Revolut wykazał stratę w wysokości 32,8 mln funtów, która w skali roku wykazała tendencję wzrostową, bowiem w 2017 r. osiągnęła poziom 14,8 mln funtów.

Jak wyjaśnia Revolut podstawowymi bezpośrednimi kosztami biznesu są koszty kartowych systemów płatniczych, koszty akceptacji, rozliczania i procesowania płatności oraz koszty pozyskania nowych użytkowników. Według spółki koszt sprzedaży wzrósł o 247 proc., co wpłynęło na poprawę marży brutto, ponieważ przychody rosły szybciej niż koszt sprzedaży. Podana strata netto wzrosła, jednak efektywność kosztowa poprawiła się dzięki wzrostowi bazy klientów i wolumenów transakcji.

Spółka przewiduje w 2019 r. trzykrotny wzrost przychodów.  Ma temu sprzyjać coraz większa baza klientów, premiery kolejnych usług i produktów, optymalizacja dotychczasowej oferty i ekspansja na nowe rynki.

Marża brutto w II półroczu 2019 r. prognozowana jest na poziomie 40 – 50 proc., wyżej niż niecałe 10 proc. w analogicznym okresie 2018 r. Spółka zaznacza, że wraz ze wzrostem skali biznesu stale poprawia marżę brutto na sprzedaży, co stanowi bazę do przyszłego dalszego wzrostu rentowności.

Całkowita liczba użytkowników Revolut w Europie przekroczyła 7 mln osób. Zarówno w sierpniu, jak i we wrześniu 2019 r. do Revolut dołączało miesięcznie ponad 800 tys. użytkowników. Spółka notuje obecnie 3,7 mln aktywnych użytkowników miesięcznie (MAU) i średnio 1,1 mln aktywnych użytkowników dziennie (DAU). Wartość wolumenu transakcji dokonanych przez Revolut od momentu powstania firmy w 2015 r. to ponad 85 mld dol.

Niedawno Revolut poinformował, że rozszerza swoją współpracę z koncernem Visa i w związku z tym pojawi się na 24 nowych rynkach poza Europą. Wśród nich są między innymi Australia, Rosja i Stany Zjednoczone.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa