Roaming, SMS-y premium, mikropłatności - jak korzystają z nich Polacy?

Z SMS-ów premium korzysta 5,9 proc. Polaków mających telefon komórkowy, a z mikropłatności - 2,1 proc. Natomiast roaming wykorzystuje prawie 60 proc. użytkowników wyjeżdżających za granicę w obrębie Unii Europejskiej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Badanie przeprowadzone przez PBS DGA i CBM Indicator pokazuje, że co czwarty użytkownik telefonii komórkowej korzystający z SMS-ów premium robi to przynajmniej raz w tygodniu, a ponad połowa - co najmniej raz na kwartał.

grafika

Ponad połowa tych użytkowników wysyła SMS-y w konkursach, a prawie 45 proc. bierze w ten sposób udział w akcja charytatywnych. Za muzykę albo gry płaci SMS-ami po ponad 15 proc. osób z tej grupy.

grafika

Połowa użytkowników SMS-ów premium jest co najmniej raczej zadowolona z ich cen. Z kolei wystąpienie problemów z tymi usługami deklaruje co dziewiąty ich użytkownik, a co trzynasty twierdzi, że zareklamował je u operatora lub dostawcy.  

grafika

Z kolei wśród 2,1 proc. użytkowników telefonii komórkowej, którzy korzystają z mikropłatności, ponad 60 proc. płaci w ten sposób za dostęp do stron internetowych.

grafika

Mniej niż połowa użytkowników mikropłatności korzysta z nich przynajmniej raz w miesiącu. Problemy z nimi związane deklaruje tylko 2,9 proc. tych osób.

grafika

Aż 82,5 proc. wszystkich użytkowników telefonii komórkowej nie wyjechała w ciągu ostatniego roku do innych krajów Unii Europejskiej. Spośród 17,5 proc., którzy wyjeżdżali, z roamingu skorzystało 59,8 proc.

grafika

W ramach roamingu Polacy częściej wykonują połączenia i wysyłali SMS-y niż je odbierają.

grafika

Zastępowanie połączeń SMS-ami to najczęściej stosowana metoda ograniczenia kosztów roamingu.

grafika

Reklamację na wysokość rachunku za roaming złożyło kiedykolwiek tylko 2,4 proc. jego użytkowników. Mniej więcej tyle samo - po prawie 50 proc. - osób korzystających z roamingu potrafi i nie potrafi zmienić w telefonieoperatora tej usługi. 

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej przez firmy PBS DGA i CBM Indicator od 22 listopada do 2 grudnia br. Sondaże - w formie bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych twarzą w twarz - zrealizowano w całym kraju na grupie 1,6 tys. osób w wieku minimum 15 lat reprezentatywnej pod względem miejsca zamieszkania. 1356 z nich zadeklarowało korzystanie z telefonii komórkowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK