Ruch wchodzi w prasę cyfrową, przejął NetPress Digital

Ruch nabył od funduszu inwestycyjnego MCI.TechVentures większościowy pakiet udziałów w spółce NetPress Digital, będącej liderem polskiego rynku dystrybucji e-booków, audiobooków oraz e-prasy.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

- Przejęcie udziałów w NetPress jest krokiem milowym w naszej strategii wejścia na rynek e-commerce. Zakup spółki, która ma najwięcej tytułów prasowych jest kontynuacją przyjętej i ogłaszanej już przez nas strategii wejścia na rynek e-prasy. Ruch ma najszerszą ofertę wśród tradycyjnych kolporterów prasy, która teraz, dzięki temu, że uzyskamy dostęp do platformy oferującej zakup publikacji elektronicznych w formatach tekstowych i audio, będzie dostępna również przez internet - mówi Paweł Szymański, prezes Ruchu.

- Dla NetPressu strategiczny związek z Ruch S.A. jest szansą na dalszy rozwój i wykorzystanie doświadczeń i sieci dystrybucyjnej inwestora branżowego. Ruch natomiast skorzysta na przejęciu spółki o ugruntowanej pozycji na rynku e-wydań, co umożliwi mu znaczące wzbogacenie oferty - dodaje Bartłomiej Roszkowski, prezes i założyciel NetPress Digital.

Ruch nabył w sumie od funduszu MCI.TechVentures należącego do Grupy MCI Management 80 proc. udziałów w NetPress Digital. Pozostałe 20 proc. udziałów pozostaje w rękach Barłtomieja Roszkowskiego.

NetPress jest jednym z prekursorów oraz liderem polskiego rynku dystrybucji e-książek, audio-książek oraz prasy elektronicznej. Spółka jest właścicielem Nexto.pl, największej polskiej platformy udostępniającej cyfrowe książki i prasę, w której ofercie znajduje się ok. 20.000 tytułów.

Ruch obecnie jest jednym z największych kolporterów prasy w Polsce z ok. 35-proc. udziałem w rynku. Spółka dostarcza prasę do ponad 22 000 punktów, a pod logo Ruchu działa 6 000 punktów sprzedaży detalicznej. Dziennie kolporter obsługuje blisko 8 milionów klientów detalicznych.

Rynek e-wydawnictw nie jest na razie w Polsce duży (roczne wpływy ze sprzedaży e-booków szacowane są na 6-9 mln zł), jednakże odnotowuje wysoką dynamikę wzrostu - kilkadziesiąt procent rocznie. Według szacunków PricewaterhouseCoopers w 2014 r. wartość polskiego rynku e-booków może sięgnąć 12 mln dolarów.

pr
Autor artykułu:
pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?