Rynek reklamowy 2,8 proc. w górę, 80 proc. więcej na reklamę mobilną

W 2013 roku globalne wydatki reklamowe wyniosą 517 mld dolarów, o 2,8 proc. więcej niż w ub.r. - szacują eMarkter i Starcom MediaVest. Najmocniej, o prawie 80 proc., urośnie w skali roku reklama w cyfrowych mediach mobilnych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

2,8 proc. wzrostu wartości globalnego rynku reklamowego to o 1,6 pkt proc. mniej niż w ub.r. Wynika to z nienajlepszej sytuacji gospodarczej na wielu rynkach.

Najniższe wzrosty nastąpią w Europie Zachodniej - z 109 do 110,2 mld dolarów, czyli o 1,1 proc., oraz w Azji, Australii i Oceanii - z 142,4 do 143,2 mld dolarów, a więc o 0,6 proc. Za to w Ameryce Północnej wydatki podskoczą z 178,3 do 184,7 mld dolarów, czyli o 3,6 proc.

W Europie Środkowej i Wschodniej wzrost wydatków w 2013 r. wyniesie 8 proc., przy czym głównie dzięki 13-proc. dynamice wzrostu na rynku rosyjskim, którego wartość wyniesie w br. 62,1 mld dolarów.

grafika

Ameryka Północna stanowi obecnie 35,7 proc. ogólnoświatowego rynku reklamowego, a razem z Europą Zachodnią, Azją, Australią i Oceanią - aż 84,7 proc. W ciągu najbliższych 4 lat Ameryka Północna i Europa Zachodnia nieco stracą na udziale, za to zyskają Azja, Australia i Oceania.

grafika

W br. globalne wydatki na reklamę w mediach interaktywnych wyniosą ponad 117 mld dolarów, czyli 13 proc. więcej niż w ub.r., i będą stanowić już 22 proc. całego rynku reklamowego. Na samą komunikację w cyfrowych mediach mobilnych przeznaczonych zostanie prawie 16 mld dolarów, czyli prawie o 80 proc. więcej niż rok wcześniej.

Reklama interaktywna dynamicznie rośnie, bo cały czas zwiększa się penetracja internetu i urządzeń mobilnych. Obecnie z sieci korzysta 36 proc. ludzi na całym świecie (wobec 21,7 proc. w 2008 roku), a z mediów społecznościowych - 25 proc. (w 2008 roku było to 8,3 proc.), przy czym z samego Facebooka - 15 proc.

60,7 proc. ludzi na świecie ma telefon komórkowy (5 lat temu było to 40 proc.). W tej grupie już prawie jedna trzecia korzysta ze smartfonów (wobec zaledwie 3,7 proc. w 2008 roku).

grafika

Raport Global Media Intelligence - tworzony przez eMarketer’s we współpracy z grupą Starcom MediaVest - jest oparty na ponad 150 źródłach badawczych z całego świata.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek