Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 42 proc. Polsat z największymi wpływami (raport)

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w czerwcu 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 42,49 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,45 mln spotów reklamowych, o 46,14 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 20,16 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 14,46 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,92 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o aż 42,49 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W czerwcu ub.r. z powodu chaosu wywołanego pandemią COVID-19 odbyło się znacznie mniej kampanii reklamowych niż zwykle.

grafika

Polsat dystansuje konkurencję

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 535,23 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 76,07 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-czerwiec-2021-tvp1-tvn-polsat-lider-hity,7170162855184513a ##

Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 0,60 proc. do 284,46 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (257,99 mln zł; + 137,47 proc.), a czwarta była TVP2 (158,52 mln zł; + 75,68 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 98,44 mln zł i wzrostem o 117,93 proc.

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 91,04 mln zł - w czerwcu 2021 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 5,17 proc. Kolejne miejsca zajęły: Lidl Polska (81,41 mln zł; do góry o 59,41 proc.) i Ferrero (73,34 mln zł).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu