Wydatki na reklamę telewizyjną w lipcu wzrosły o 8 proc. Polsat bezkonkurencyjny pod względem wpływów

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lipcu 2023 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 8,12 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 4 mln spotów reklamowych, o 6,68 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 22,65 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 21,61 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach w lipcu br. wyniosły łącznie 2,08 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 8,12 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

Polsat na czele pod względem wpływów

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 367,09 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 5,25 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/lipiec-w-telewizji-tvp1-i-tvn-liderami-rekordowy-wzrost-polsatu-sport,7169498197522049a ##

Drugi był TVN, którego wpływy zwiększyły się o 3,62 proc. do 183,77 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (124,57 mln zł; - 9,91 proc.). Z kolei czwartą lokatę zajęła TVP2 (100,45 mln zł; + 7,85 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 65,24 mln zł i wzrostem o 34,63 proc.

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 134,72 mln zł - w lipcu 2023 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 9,98 proc. Kolejne miejsca zajęły: Natur Produkt Pharma (49,04 mln zł; w dół o 19,58 proc.) i Procter & Gamble (także 49,04 mln zł; + 36,58 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych