Wydatki na reklamę telewizyjną w listopadzie wzrosły o 4 proc., Polsat bezkonkurencyjny

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w listopadzie 2023 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 3,65 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 4,17 mln spotów reklamowych, o 5,12 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 22,78 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 22,20 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach w listopadzie br. wyniosły łącznie 3,94 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 3,65 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

Polsat na czele pod względem wpływów

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 654,95 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 4,18 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvn24-w-listopadzie-wyprzedzilo-polsat-i-tvn-liderem-tvp1,7169458719319681a ##

Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 3,77 proc. do 412,56 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (322,19 mln zł; + 23,36 proc.), która wyprzedziła TVP1 (303,25 mln zł; - 35,14 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 166,73 mln zł i wzrostem o 47,30 proc.

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 157,64 mln zł - w listopadzie 2023 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 28,56 proc. Kolejne miejsca zajęły: Lidl Polska (106,77 mln zł; do góry o 74,58 proc.) i Ferrero (104,69 mln zł; + 2,27 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]