“Rzeczpospolita”, “Przegląd Sportowy” i “Fakt” z coraz niższą sprzedażą

“Rzeczpospolita”, “Przegląd Sportowy” i “Fakt” to trzy dzienniki, które zanotowały największe spadki sprzedaży - wynika z najnowszych danych ZKDP. Najmniej straciła “Gazeta Polska Codziennie”.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Niezmiennie najchętniej kupowanym dziennikiem w Polsce jest tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W kwietniu 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tej gazety wyniosła 346 916 egz., co oznacza spadek o 15,30 proc. w porównaniu do kwietnia 2012 roku. Tytuł ten był drugim, który stracił najwięcej w kwietniu br. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Druga pozycja cały czas należy do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w kwietniu br. sprzedawało się średnio w liczbie 210 164 egz., po spadku o 15,05 proc.

Trzeci był „Super Express” (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 159 206 egz. Zanotował on w czwartym miesiącu br. jednak zdecydowanie mniejszy spadek niż konkurenci, bo jego wynik zmalał tylko o 3,33 proc.

Czwartą lokatę zajęła „Rzeczpospolita” (Gremi Media, dawniej Presspublica), a jej średni wynik uplasował się na poziomie 64 150 egz. Tradycyjnie zanotowała ona największy spadek sprzedaży ogółem w zestawieniu, wynoszący 18,76 proc.

Natomiast rozpowszechnianie płatne razem tego dziennika wzrosło o 4,93 proc. Stało się to za sprawą tego, że wydawca podpisał umowę z odbiorcami instytucjonalnymi. Otrzymują oni ponad 20 tys. egz. e-wydań “Rz”, które wykazywane są w deklaracjach jako inne płatne formy rozpowszechniania (sprzedawane są poniżej ceny okładkowej).

Trzeci największy spadek średniej sprzedaży ogółem zanotował natomiast “Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), plasujący się na szóstym miejscu. Jego wynik zmalał o 15,16 proc. do 37 817 egz.

Najmniej straciła natomiast najmłodsza na rynku „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której średnia sprzedaż ogółem w kwietniu br. wyniosła 27 952 egz. To o 1,03 proc. więcej niż w kwietniu 2012 roku. Tytuł ten w rankingu znalazł się na miejscu siódmym.

W kwietniu br. w porównaniu do marca br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (o 2,44 proc.) pochwalić się mogła „Rzeczpospolita”. Z kolei największy spadek zanotowała „Gazeta Wyborcza” - wyniósł on 3,21 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"