Skyscanner kupiony przez chiński Ctrip za 1,4 mld funtów

Skyscanner, działająca na 30 światowych rynkach porównywarka usług turystycznych, została sprzedana za kwotę 1,4 mld funtów. Nabywcą jest Ctrip, największy w Chinach serwis turystyczny należący w części do wyszukiwarki Baidu.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Uzgodniona kwota transakcji jest wyższa od ostatniej wyceny Skyscannera, którego wartość oszacowano na 1,2 mld funtów po rundzie finansowania zakończonej w styczniu br. i wynoszącej 128 mln funtów.

Skyscanner jest serwisem pozwalającym użytkownikom na porównywanie ze sobą przewoźników lotniczych i cen ich biletów, a także ofert hoteli i wynajmu samochodów. Platforma działa obecnie na 30 rynkach na całym świecie (w tym także w Polsce) i notuje miesięcznie 60 mln aktywnych użytkowników.

Z klei Ctrip jest największą internetową platformą turystyczną działającą w Chinach, jej wartość jest obecnie szacowana na ponad 41 mld funtów.

Większa wartość transakcji ma zostać zrealizowana w gotówce, pozostała część w akcjach. Według planów przejęcie zakończy się jeszcze w br. Po akwizycji Skyscanner ma pozostać osobną firmą z tym samym kierownictwem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?