Słabe nastroje branży komunikacji marketingowej w Polsce, pogarszają się od trzech kwartałów

Europejskie Stowarzyszenie Agencji Komunikacyjnych podało wyniki badania The European Advertising Business Climate Index. Wynika z niego, że w drugim kwartale br. pogorszyły się nastroje w całej europejskiej branży komunikacyjnej. Wskaźnik dla Polski wciąż spada od ostatniego kwartału ub r.

pl
pl
Udostępnij artykuł:

Europejskie Stowarzyszenie Agencji Komunikacyjnych co kwartał publikuje wyniki badania The European Advertising Business Climate Index. Pokazuje one nastroje w branży komunikacyjnej w Europie. Badanie jest przeprowadzane na podstawie ankiet pochodzących z 43 tys. agencji i firm z branży.

- Agencje i domy badawcze przekazują w zestandaryzowanym kwestionariuszu informacje o ocenie menedżerów i ich biznesowej sytuacji w analizowanym okresie oraz prognozy na kolejny kwartał. Przedstawiają informacje o aktualnych wyzwaniach firmy oraz wyznaczonych celach na najbliższą przyszłość, a także przewidywany poziom zatrudnienia i prognozowanych dochodów - informuje Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ile-mozna-zarobic-w-branzy-reklamowej-13-tys-zl-dla-strategic-managera ##

Według najnowszych wyników The European Advertising Business Climate Index, nastroje w całej branży komunikacji marketingowej pogorszyły się w II kw. 2016 roku. Spadł wskaźnik zaufania wśród przedsiębiorców i właścicieli firm z poziomu +11 w I kw. br. na +8.

- Jest on jednak w pewnym stopniu równoważony przez ich umiarkowanie pozytywne oczekiwania w zakresie wzrostu popytu oraz zatrudnienia już w perspektywie krótkoterminowej. Rzeczywisty rozwój popytu na usługi i wskaźnik zatrudnienia wskazuje na stagnację, a nawet spadek w obu wskazanych dziedzinach - informuje SKM SAR.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/brexit-moze-miec-negatywny-wplyw-na-polski-rynek-reklamowy-ale-stopniowy-i-za-jakis-czas-opinie ##

Najgorsze nastroje wśród badanych krajów panują w Grecji i Wielkiej Brytanii. W Zjednoczonym Królestwie wskutek referendum, w którym większość poparła wyjście kraju z UE, nastroje spadły z poziomu +9,2 we wcześniejszym kwartale na -15 w II kw. br. Największy spadek odnotowano jednak na Malcie - z +62 w I kw. do +2 w II kw. Najlepsze nastroje panują w Słowenii - +32.

W Polsce nastroje branży znajdują się na niskim poziomie. W II kw. br. wskaźnik dla rodzimych agencji i firm komunikacyjnych wyniósł +3. Nastroje nad Wisłą cały czas się pogarszają - to już trzeci kwartał z rzędu, w którym odnotowano spadek wskaźników. Należy jednak zaznaczyć, że spadki są niewielkie - z poziomu +4 w IV kw. 2015 roku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej