10 mln smartwatchów sprzedanych w III kwartale br. 45 proc. rynku dla Apple

O dwie trzecie wzrosła w III kwartale 2018 roku globalna sprzedaż smartwatchów. Zdecydowanym liderem rynku jest Apple - wynika z danych Strategy Analytics.

km
km
Udostępnij artykuł:
10 mln smartwatchów sprzedanych w III kwartale br. 45 proc. rynku dla Apple
Apple Watch 2

W III kwartale bieżącego roku na świecie sprzedano 10 milionów inteligentnych zegarków, w porównaniu do 6 milionów w analogicznym okresie roku 2017 (+66,7 proc.).

Analitycy Strategy Analytics szacują, że lider rynku Apple sprzedał w III kwartale 4,5 miliona zegarków Apple Watch, wobec 3,6 miliona rok wcześniej (+25 proc.), co dało 45 proc. udziału w rynku. W tym miejscu należy podkreślić, że rok temu firma z Cupertino kontrolowała 60 proc. globalnej sprzedaży smartwatchów. Spadek udziału wynika z coraz większej konkurencji na rynku.

Na drugie miejsce w rankingu wskoczyła firma Fitbit, zdobywając 15 proc. rynkowego udziału dzięki 1,5 miliona sprzedanych zegarków. Co ciekawe, jeszcze rok temu ten producent nie miał w swojej ofercie tego typu urządzeń.

Trzeci w zestawieniu Samsung zdobył 11 proc. udziału w rynku, wobec 10 proc. przed rokiem. To pierwszy od ponad roku wzrost koreańskiej firmy w tym segmencie, co jest zasługą nowej serii Galaxy Watch.

Za podium znalazł się Garmin, którego rynkowy udział zmalał w ujęciu rocznym z 10 proc. do 8 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej