Spada liczba klientów sieci Orange

Przychody Telekomunikacji Polskiej (marka handlowa Orange i właściciel PTK Centertel) w segmencie mobilnym wyniosły 1861 mln zł w I kwartale 2012 r., podała spółka. Oznacza to wzrost o 0,3% r/r. Spadła natomiast  liczby użytkowników.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Przychody w segmencie telefonii komórkowej zwiększyły się o 0,3% rok-do-roku, wobec spadku o 0,1% w 2011 roku. Dynamika przychodów w ujęciu rocznym uległa poprawie pomimo niekorzystnego wpływu w wysokości -42 mln zł, wynikającego z obniżek stawek MTR za SMS i połączenia głosowe. Z wyłączeniem wpływu tych decyzji regulacyjnych, przychody segmentu komórkowego zwiększyły się o 2,5% rok-do-roku, przy czym wzrost ten wynikał z rosnącej liczby klientów (przyrost o 193 tys., tj. 1,3% rok-do-roku), odporności wskaźnika ARPU z usług detalicznych na presję cenową oraz dalszego wzrostu przychodów ze sprzedaży urządzeń i pozostałych przychodów (o 24 mln zł rok-do-roku)" - czytamy w raporcie.

Spółka podała, że liczba smartfonów zwiększyła się w skali roku o 31%, do 2,3 mln, dzięki systematycznemu wzrostowi ich udziału w nowych i przedłużonych umowach post-paid – w 1 kw. 2012 udział ten osiągnął 40%. Upowszechnienie smartfonów miało nadal korzystny wpływ na ARPU z usług przesyłu danych w segmencie post-paid – wskaźnik ten wzrósł o 20% rok-do-roku, a jego udział w całkowitym ARPU z usług post-paid zwiększył się do 11%.

"EBITDA w segmencie komórkowym utrzymała się w I kw. na prawie niezmienionym poziomie 28,1%, wobec 28,2% w I kw. 2011, gdyż 7% wzrost kosztów sprzedaży został zrównoważony przez oszczędności w innych obszarach kosztów" - podano także.

Łączna liczba klientów sieci Orange była na koniec I kwartału 2012 r. o 1,3% niższa niż rok wcześniej i wyniosła 14,612 mln. Z tego 6,927 mln przypada na ofertę abonamentową (spadek o 0,5% r/r).

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu