Spadek przychodów ze sprzedaży kart pamięci flash

W ubiegłym roku światowe przychody ze sprzedaży kart pamięci flashwyniosły 7,8 miliarda dolarów.

km
km
Udostępnij artykuł:

To o 15 procent mniej w porównaniu z rokiem 2007 - wynika zdanych firmy badawczej iSuppli.

Liderem sprzedaży była pod tym względem firma SanDisk, z 2,094miliarda dolarów przychodów i 26,7 procenta udziału w rynku. Nakolejnych miejscach znalazły się firmy: Toshiba (1,626 mld USD,20,8 proc.), Sony (581 mln USD, 7,4 proc.), Samsung (451 mln USD,5,8 proc.), Kingston (447 mln USD, 5,7 proc.), Panasonic (292 mlnUSD, 3,7 proc.), Lexar (291 mln USD, 3,7 proc.), Transcend (284 mlnUSD, 3,6 proc.), Ritek (184 mln USD, 2,3 proc.), PQI (163 mln USD,2,1 proc.), A-Data (164 mln USD, 2,1 proc.), Kingmax Digital (115mln USD, 1,5 proc.), PNY (93 mln USD, 1,2 proc.), Dane-Elec (92 mlnUSD, 1,2 proc.) oraz Apacer (92 mln USD, 1,2 proc.).

Z danych iSuppli wynika również, że w ubiegłym roku na całymświecie sprzedano 397 milionów kart microSD, z czego 131 milionówmiało pojemność 1GB, a 128 milionów 2GB. Tymczasem sprzedaż kart SD(Secure Digital) ukształtowała się na poziomie około 270 milionów(100 milionów - 2GB). Łącznie sprzedano ponad 700 milionów kart SD,miniSD i microSD, które były zdecydowanie bardziej popularne odkart CF, MMC i MS.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day