Spotify notuje 60 milionów płatnych użytkowników, o 10 milionów więcej niż w marcu

Serwis Spotify poinformował, że z platformy korzysta obecnie 60 milionów płatnych subskrybentów przy niezmienionej liczbie wszystkich użytkowników na poziomie 140 milionów. To oznacza dla firmy wyższe przychody, co jest istotne przed planowanym wejściem Spotify na giełdę.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O zmianach w statystykach dotyczących użytkowników Spotify poinformowało w oficjalnym krótkim komunikacie.

Zgodnie z ujawnionymi danymi ogólna liczba internautów korzystających z platformy nie zmieniła się od połowy czerwca br. i wynosi obecnie ponad 140 mln.

Znacząco zmieniła się natomiast liczba płatnych subskrybentów serwisu, która przekroczyła 60 mln. To dynamiczny wzrost biorąc pod uwagę, że w marcu br. serwis podawał liczbę płatnych użytkowników na poziomie 50 mln.

Obecnie Spotify jest zdecydowanym liderem na rynku streamingu muzyki. Jego największy rywal, serwis Apple Music notuje obecnie ok. 27 mln użytkowników, jednak nie wiadomo ilu z nich płaci abonament, bowiem Apple oferuje nowym użytkownikom 3-miesięczny darmowy dostęp do platformy.

Według nieoficjalnych informacji Spotify szykuje się do wejścia na giełdę, które ma się odbyć w inny sposób niż tradycyjne IPO. Według opublikowanych wcześniej dokumentów osiągnięta w ub.r. kwota przychodów w wysokości 3,3 mld dol. jest o 50 proc. wyższa niż rok wcześniej. W raportowanym okresie Spotify wykazał stratę operacyjną wynoszącą 390 mln dol.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię