Wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne ze spadkami sprzedaży w 2017 roku

W ub.r. liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w 2017 roku wyniosła 92 288 egz. W porównaniu do 2016 roku była ona niższa o 18,09 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 18,09 proc. do 45 458 egz.

Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie pozycję lidera zajął magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 17 191 egz., po spadku o 23,28 proc.

Drugi był „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w badanym okresie wyniosła 14 425 egz. (obniżyła się ona o 29,08 proc. - najbardziej zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych).

Trzecią pozycję zajął magazyn „Uważam Rze Historia” (Gremi Media), którego wynik sprzedażowy w ub.r. wyniósł 12 980 egz., po spadku o 8,95 proc.

grafika

W grudniu 2017 roku sprzedaż ogółem lidera popularnonaukowego miesięcznika, czyli „Świata Wiedzy”, wyniosła 74 542 egz., po spadku względem grudnia 2016 roku o 6,01 proc. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 28 421 egz., po spadku o 31,44 proc.

Wśród tytułów historycznych pozycję lidera zajął magazyn „W Sieci Historii” z 13 652 sprzedanych egz. Tytuł ten zanotował stratę wynoszącą 26,99 proc.

Drugi był miesięcznik „Newsweek Historia” (10 501 egz.; spadek o 44,76 proc. - największy w obu segmentach), a trzeci - „Uważam Rze Historia” (10 404 egz.; w dół o 31,68 proc.).

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski