Rynek tabletów w dół. Najbardziej tracą liderzy - Apple i Samsung

W IV kwartale 2016 roku na świecie sprzedano 52,9 miliona tabletów, a w całym minionym roku sprzedaż sięgnęła 174,8 miliona sztuk - wynika z danych firmy badawczej IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:
Rynek tabletów w dół. Najbardziej tracą liderzy - Apple i Samsung

W ostatnich trzech miesiącach 2016 roku sprzedaż tabletów zmalała w ujęciu rocznym o 20,1 proc., z 66,2 miliona do 52,9 miliona sztuk. To już dziewiąty z rzędu kwartał zakończony spadkiem.

Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 18,8 proc., z 16,1 mln do 13,1 mln sztuk). Drugi w rankingu Samsung również zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów - 11,4 proc., z 9 mln do 8 mln sztuk).

Co ciekawe, zarówno Apple, jak i Samsung, pomimo spadku sprzedaży zwiększyły swój rynkowy udział - odpowiednio z 24,3 proc. do 24,7 proc. oraz z 13,6 proc. do 15,1 proc.

Kolejne miejsca zajęły firmy Amazon.com, Lenovo i Huawei.

grafika

W całym 2016 roku na świecie sprzedano 174,8 miliona tabletów - o 15,6 proc. mniej niż w roku 2015 (207,2 mln). Kolejność wśród największych producentów była taka sama jak w IV kwartale: Apple przed Samsungiem, Amazon.com, Lenovo i Huawei.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?