„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w listopadzie 2016 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 420 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 14,18 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 667 egz., o 4,67 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 0,68 proc. do 2 954 egz.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która zajęła siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 28,69 proc. i wyniósł 305 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 15,86 proc. do 1 994 egz., zanotował „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication). Tytuł ten zajął miejsca czwarte.
Tylko jeden dziennik w listopadzie ub.r. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to wspomniana już „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku zmalał o 14,21 proc. i wyniósł 616 egz.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/super-express-zwiekszyl-przewage-nad-gazete-wyborcza-ktora-stracila-najwiecej-sprzedaz-dziennikow-w-listopadzie ##
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w listopadzie 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 020 egz., po wzroście o 2,20 proc.
Z piątego na drugie miejsce awansował „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 872 egz., po wzroście o 99,54 proc.

Podium, po awansie z 14. pozycji, uzupełnia „Gazeta Codzienna Nowiny” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zwiększył się o 548,62 proc. do 707 egz.
Z 21. na 12. lokatę awansował „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 229 egz., po wzroście o 554,29 proc. - największym w zestawieniu.
Najwięcej stracił tutaj „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa) - było to 57,08 proc. do 194 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 4. na 15.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-pomorska-liderem-gazet-regionalnych-i-lokalnych-w-listopadzie-2016-raport_1 ##
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.












