SsangYong szuka nowego inwestora strategicznego

Koncern motoryzacyjny SsangYong Motor ogłosił, że kontrakt z Edison Motors został anulowany, w związku z czym kontynuowany jest proces wyłonienia strategicznego inwestora.

km
km
Udostępnij artykuł:
0 komentarzy

SsangYong Motor rozpoczął proces poszukiwania nowego strategicznego inwestora w 2021 r., po tym jak decyzję o sprzedaży swoich udziałów w firmie podjął jej główny udziałowiec - koncern Mahindra.

W wyniku przetargu, w styczniu 2022 r. zostało wyłonione konsorcjum składające się z południowokoreańskiej spółki technologicznej Edison Motors ze wsparciem Koreańskiego Banku Rozwoju.

Teraz jednak SsangYong Motor poinformował o anulowaniu ze skutkiem natychmiastowym umowy z konsorcjum Edison Motors. Jako powód firma podała brak płatności części kwoty ustalonej za przejęcie spółki.

"W kontekście powyższych informacji, SsangYong Motor wskaże nowego inwestora strategicznego, który będzie gwarantem jeszcze szybszej transformacji marki w kierunku globalnego producenta najnowocześniejszych samochodów." - czytamy w komunikacie SsangYong.

Firma zapewnia, że opisany proces zmian właścicielskich nie ma wpływu na bieżącą działalność i rozwój nowych produktów marki SsangYong.

Komentarze (0)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Patrzcie i uczcie się od niego wszyscy". Ta marka miała zniknąć, ale Plusha uratował trochę szalony marketing z misiem

"Patrzcie i uczcie się od niego wszyscy". Ta marka miała zniknąć, ale Plusha uratował trochę szalony marketing z misiem

Nowa stacja w telewizji naziemnej? KRRiT ogłosi konkurs

Nowa stacja w telewizji naziemnej? KRRiT ogłosi konkurs

Polsat usunął kontrowersyjny materiał z "Halo tu Polsat". "Powinien wyglądać inaczej"

Polsat usunął kontrowersyjny materiał z "Halo tu Polsat". "Powinien wyglądać inaczej"

KRRiT przelewa zaległości. Ponad 23 mln zł dla Telewizji Polskiej

KRRiT przelewa zaległości. Ponad 23 mln zł dla Telewizji Polskiej

Gdzie są nasze mistrzynie? Dlaczego sukcesy kobiet nie przebijają się do masowej świadomości?
Materiał reklamowy

Gdzie są nasze mistrzynie? Dlaczego sukcesy kobiet nie przebijają się do masowej świadomości?

"Breslau" zadziałał lepiej niż "1670"? Netflix pod naporem polskich telewizji

"Breslau" zadziałał lepiej niż "1670"? Netflix pod naporem polskich telewizji