Sukces prasowy Kamis-Przyprawy

Kamis-Przyprawy S.A. zyskuje zabezpieczenie pozwu w sprawie przeciwko wydawnictwu Floyd Press Floyd Press

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W lutym br. firma Kamis-Przyprawy S.A złożyła pozew o zakazanie czynów nieuczciwej konkurencji spółce Floyd Press, wydającej miesięcznik "Świat Konsumenta". Prawomocne postanowienie sądu w tej sprawie zostało wydane.

Decyzją Sądu Okręgowego w Warszawie Wydział XVI Gospodarczy Spółka Kamis-Przyprawy S.A uzyskała zabezpieczenie swojego powództwa poprzez zakazanie pozwanemu wydawnictwu Floyd Press Sp. z o.o. w Warszawie wprowadzania do obrotu w jakiejkolwiek formie artykułu pt. "Nie pieprz bez sensu" zamieszczonego w piśmie "Świat Konsumenta" nr 9/2003 oraz wyników testów pieprzu, w tym zaniechania dalszego udostępniania odpłatnego lub nieodpłatnego tego artykułu osobom trzecim. Tym samym zarówno wydawnictwo Floyd Press jak i firmy, które zakupiły prawa do wykorzystania w celach marketingowych i reklamowych spornej publikacji oraz kwestionowanych wyników badań, muszą zaniechać dalszych działań opierających się o treść ww. artykułu, gdyż naruszają one obowiązujące prawo. Niezależnie od powyższego, działania takie będą wprowadzać w błąd opinię konsumentów oraz wyrządzą wymierne szkody spółce Kamis-Przyprawy S.A. Dotyczy to przede wszystkim firmy Prymat Sp z o.o., która w prowadzonej kampanii prasowej powołuje się, na będącą przedmiotem sporu, publikację.

Firma Kamis-Przyprawy S.A złożyła pozew o zakazanie czynów nieuczciwej konkurencji spółce Floyd Press, wydającej miesięcznik "Świat Konsumenta". Sprawa trafiła do sądu po tym jak w numerze wrześniowym "Świata Konsumenta" opublikowany został artykuł zawierający nierzetelne wyniki badań a redakcja odmówiła przekazania materiałów do analizy niezależnym, akredytowanym laboratoriom. W związku z odrzuceniem prośby o weryfikację wyników testów i odmową sprostowania, firma Kamis-Przyprawy S.A pozwała Floyd Press zarzucając jej dopuszczenie się czynu nieuczciwej konkurencji polegającego na publikacji i rozpowszechnieniu nieprawdziwych danych dotyczących jakości towaru sprzedawanego przez Kamis - Przyprawy S.A. oraz posługiwanie się w tym procederze nierzetelnymi wynikami badań i faktyczne stosowanie reklamy porównawczej.

Jednocześnie, próbki tej samej partii produktu pieprzu czarnego mielonego przekazane zostały przez firmę Kamis do niezależnego laboratorium Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji. W dwukrotnym badaniu wykazano, że produkt Kamis spełnia w każdym parametrze normy jakości. Przesłane wyniki PCBC zostały zanegowane przez redakcję "Świata Konsumenta".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady