„Super Express” dogania „Gazetę Wyborczą”. „Fakt” na czele sprzedaży dzienników

W sierpniu 2014 roku większość ogólnopolskich dzienników zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”. Z kolei wzrosty odnotowały tylko „Parkiet” i „Super Express”.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
„Super Express” dogania „Gazetę Wyborczą”. „Fakt” na czele sprzedaży dzienników

Jak wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, najpopularniejszym dziennikiem w Polsce niezmiennie pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu 2014 roku wyniosła 310 075 egz., czyli 5,99 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 170 058 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się  o 11,04 proc. Na ostatniej lokacie podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego średni wynik w sierpniu br. wzrósł o 4,07 proc. do 156 724 egz.

Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 5,09 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 55 162 egz.

Największy spadek w zestawieniu - wynoszący 17,41 proc. - odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w sierpniu br. wyniósł 20 159 egz. W zestawieniu tytuł ten był siódmy.

Z kolei największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 20,13 proc. i wyniosła 4 529 egz.

Na drugiej strony wyniki w kolejnych miesiącach 2014 roku

W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. większość dzienników zanotowała wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej - 15,46 proc. - zyskał „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Natomiast najwięcej stracił „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - było to 5,59 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś