Święto spammerów

Rozsyłający wirusy i spam wykorzystują ludzkie słabości w stopniu większym niż błędy technologii

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Przesyłki te opierają swoje działanie na nadziejach, obawach czy wierze otwierających je osób. Nie brakuje też takich, które chcą wykorzystać chciwość, informuje serwis pclab.

Firma Clearswift, której badania cytuje serwis stwierdziła, że obecnie około 47 proc. wiadomości kwalifikowanych jako spam, oferuje różnego rodzaju medykamenty. Inne „wciskają” niesamowitą okazję zakupu zegarka Rolex za bardzo atrakcyjną cenę, jeszcze inne pod pozorem pomocy, wyciągaj od użytkowników informacje osobiste. Pornografia w listach email zeszła obecnie na plan dalszy. Informacje jej dotyczące zawiera obecnie jedynie niecałe 7 proc. przesyłek.

Jak ostrzega BBC, zbliżamy się do momentu wytężonej pracy nadawców spamu. Idą Święta, więc baczniejszą uwagę zwracać trzeba nie tylko na spam, który w większości łatwo rozpoznać, ale, niestety, na świąteczne elektroniczne pocztówki. E-kartka może bowiem być czymś więcej niż obrazkiem z kilkoma ciepłymi słowami od znajomych. 

pclab.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"