T-Mobile, Unilever, Ferrero i Kino Świat dużo więcej na reklamy, w dół Orange i Play

Przez pierwsze siedem miesięcy br. wpływy reklamowe tradycyjnych mediów wzrosły w skali roku o 6 proc. W tym czasie wydatki reklamowe T-Mobile, Unilevera, Ferrero i Kino Świat zwiększyły się dużo bardziej, swoje budżety ograniczyli z kolei Orange i P4.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
T-Mobile, Unilever, Ferrero i Kino Świat dużo więcej na reklamy, w dół Orange i Play
fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do lipca br. wpływy reklamowe tradycyjnych mediów wzrosły w skali roku o 6 proc., do 17,3 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która na wsparcie swoich marek przeznaczyła w omawianym okresie ponad 1,1 mld zł. To 13,7 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z czołówki największych reklamodawców kilkukrotnie szybciej niż cały rynek reklamowy rosły wydatki czterech marketerów: T-Mobile Polska, Unilever Polska, Ferrero Polska i Kino Świat.

T-Mobile zwiększył swoje nakłady o 33,9 proc. - do 231,5 mln zł, zaś Unilever - o 29 proc., do 324,8 mln zł. Operator komórkowy obecnie prowadzi kampanię wizerunkową, w której Patrycja Kazadi zachęca do pracy w tej firmie. Ferrero wydało o 25 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ub. (207,8 mln zł), a dystrybutor filmowy Kino Świat – o 23,4 proc. więcej (369,6 mln zł).

Wartość reklam sklepów Lidl wzrosła w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 15,5 proc., do 332,4 mln zł. Koncern Procter&Gamble wydał w tym roku 218,6 mln zł (wzrost o 11,4 proc.), a Nestle Polska – 193,2 mln zł (2,5 proc. więcej).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/firmy-ubezpieczeniowe-mocno-zmniejszyly-wydatki-reklamowe-najbardziej-axa-direct-i-liberty-analiza ##

Z czołówki największych 10 reklamodawców mediów pozainternetowych tylko dwie firmy zredukowały budżety reklamowe. Orange Polska zmniejszył je o 9,5 proc., do 313,9 mln zł, zaś spółka P4, operator sieci Play - o 5,3 proc., do 214 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?