Telewizja satelitarna w 2015 r. wygeneruje więcej przychodu niż kablówki

W 2015 roku przychód z usług płatnej telewizji satelitarnej na świecie będzie po raz pierwszy w historii większy niż w przypadku telewizji kablowej - prognozuje firma badawcza Digital TV Research.

km
km
Udostępnij artykuł:

W 2014 roku za 44 proc. wartości całego rynku płatnej telewizji na świecie odpowiadała telewizja satelitarna, a do roku 2020 wskaźnik ten ma wzrosnąć do 46 proc.

Tymczasem w przypadku telewizji kablowej (analogowej i cyfrowej) w tym samym czasie przewidywany jest spadek z 46 proc. do 40 proc. Natomiast IPTV, najszybciej rosnąca platforma, ma zwiększyć swój udział z 10 proc. do 13 proc.

grafika

Według Digital TV Research, w 2020 roku przychód z usług płatnej telewizji satelitarnej sięgnie 94,8 miliarda dolarów, a liderem w tym segmencie będą USA, przed Brazylią.

Przychód generowany przez telewizje kablowe ma do 2020 roku spaść do poziomu 81,9 miliarda dolarów, przy czym usługi analogowe tego typu mają odnotować w latach 2014-2020 spadek o 14,4 miliarda dolarów, do zaledwie 1,5 miliarda dolarów. Wzrost ma za to zostać odnotowany w przypadku kablówek dostarczających treści drogą cyfrową - o 5,6 proc., z 76,1 miliarda dolarów do 80,3 miliarda dolarów.

Z kolei w segmencie IPTV spodziewany jest przychód w wysokości 27,9 miliarda dolarów w 2020 roku, czyli trzykrotnie więcej niż w roku 2010.

Ogółem, w latach 2014-2020 globalny przychód z usług płatnej telewizji ma zwiększyć się jedynie o 2,6 proc., do 207 miliardów dolarów. Dla porównania, tylko w latach 2010-2014 zaobserwowano wzrost o 14,5 proc.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska