Telewizja walczy z internetem o uwagę widza

Ponad 3/4 amerykańskich internautów korzysta z internetujednocześnie oglądając telewizję.

km
km
Udostępnij artykuł:

Ponad 1/3 przyznała, że robi to "zawsze" lub "często" -informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując sięna przeprowadzone w lutym bieżącego roku badanie firmy HarrisInteractive.

Najczęściej wykonywaną czynnością w sieci w trakcie oglądaniatelewizji jest sprawdzanie poczty e-mail, na które wskazało 53procent badanych. 32 procent respondentów szuka w tym czasie onlinetreści, które nie są związane z tym co aktualnie leci w telewizji,a 19 procent właśnie w poszukiwaniu takich treści kieruje się dointernetu.

Inni konsumenci nie dzielą swojego czasu na oglądanie telewizjii logowanie się do sieci, tylko po prostu oglądają mniej telewizji.Z badania przeprowadzonego w lipcu zeszłego roku przez firmę TNSwynika, że częstsze korzystanie z internetu jest powodem dlarzadszego oglądania telewizji.

Spośród respondentów, którzy w porównaniu z okresem sprzed rokuprzeznaczali mniej czasu na oglądanie telewizji, 35 procentwskazało jako główną tego przyczynę skłonność do częstszegokorzystania z internetu, 9 procent oglądanie większej liczbyprogramów telewizyjnych online, a 7 procent jednoczesne oglądanietelewizji i korzystanie z internetu. Częściej wskazywanymi powodamibyły tylko: brak czasu (50 procent), zmiana osobistego planu dnia(42 procent) oraz brak dobrych propozycji w telewizji (35procent).

źródło: eMarketer

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu