Trójka bez 29 proc. wpływów reklamowych, Jedynka ze wzrostem o trzy czwarte

Po dziesięciu miesiącach br. wpływy reklamowe rok do roku wzrosły o 6,5 proc. Największą dynamikę wzrostu miał Program I Polskiego Radia, którego przychody wzrosły o blisko 76 proc. Największy spadek odnotowała z kolei radiowa Trójka – jej wpływy reklamowe spadły o blisko jedną trzecią.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W okresie styczeń-październik br. stacje radiowe zarobiły na reklamach nieco ponad 7,5 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu z tym samym okresem 2020 roku o 6,5 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/trojka-polskie-radio-agnieszka-kaminska-radio-track-kantar-polska-analiza,7170069384984193a ##

Najwięcej na reklamach zarobiło w omawianym okresie RMF FM – 2,32 mld zł (więcej o 7,3 proc.). Wicelider zestawienia, czyli Radio Zet miało przychody z reklam na poziomie 1,36 mld zł (więcej o 8 proc.), a trzecia na podium radiowa Jedynka zarobiła 362,8 mln zł (więcej o 75,8 proc. niż przed rokiem).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jedynka-z-rekordowo-niska-sluchalnoscia-wyprzedzilo-ja-rmf-maxxx,7170087134013057a ##

Wzrosły wpływy reklamowe: Tok FM – o 16,8 proc. (do 186 mln zł), Eski Warszawa – o 7,7 proc. (do 106,5 mln zł), RMF Classic – o 16,7 proc. (do 104,3 mln zł), Eski Wrocław – o 7,5 proc. (do 98,5 mln zł) i Eski Poznań – o 13,6 proc. (do 93,8 mln zł).

Mniej na reklamach zarobiły z kolei: Trójka, której przychody zmalały o 29 proc., do 265,8 mln zł i Vox FM – mniej o 7,8 proc. (146,2 mln zł).

grafika

Tylko 1,6 proc. udziału Trójki, najniższy wynik w historii

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od września do listopada 2021 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 30,6 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział zwiększył się o 1,5 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 13,8 proc. (udział tej stacji względem okresu wrzesień-listopad  2020 wzrósł o 1,8 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/joanna-lichocka-uokik-kontrola-badania-sluchalnosci-radia-podstawy-by-podejrzewac-zmowe-rynkowa,7170074134091393a ##

Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,9 proc. (do góry o 0,3 pkt. proc.).

Tuż za podium znalazła się Jedynka. Udział stacji zmalał o 0,6 pkt. proc. do 4,5 proc. Taki sam wynik miało Audytorium 17, którego udział w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej zmalał również o 0,6 pkt. proc.

Trójka z najniższym wynikiem w historii

Trójkę w fali wrzesień-listopada 2021 wyprzedziły takie stacje, jak: TOK FM, Antyradio i Radio Plus.

W połowie maja ub.r. unieważniono wydanie Listy Przebojów Trójki, w którym wygrała piosenka Kazika Staszewskiego „Twój ból jest lepszy niż mój” (w utworze piosenkarz skrytykował wizytę Jarosława Kaczyńskiego na Powązkach 10 kwietnia - nie wymieniając przy tym nazwiska polityka). W kolejnych dniach ze stacją pożegnał się prowadzący listę Marek Niedźwiecki, następnie ze stacji w trybie natychmiastowym odeszło większość kluczowych dziennikarzy. Wydarzenia wokół stacji zostały ocenione jako poważny kryzys wizerunkowy - nie tylko w mediach publicznych, ale w partii rządzącej w ogóle.

Radio SuperNova najbardziej w dół

Największy spadek w zestawieniu odnotowało Radio SuperNova, które nadaje od 5 maja br. zastępując Radio Wawa. Średni udział Radia SuperNova w analizowanej fali wyniósł 0,6 proc. Względem Radia Wawy nadawanego w analogicznym okresie rok wcześniej strata wyniosła 1,2 pkt. proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style