TVP: 'Pitbull' do Niemiec

Na zakończonych targach MIPCOM w Cannes Telewizja Polska sprzedałaserial 'Pitbull' jednemu z niemieckich nadawców jako format i jakogotowy serial.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

- Niemiecka firma najpierw prawdopodobnie chce wyeksploatowaćserial, a później zrobić format - mówi portalowi Wirtualnemedia.plMichał Wierusz-Kowalski, Kierownik Wydziału (Europa Centralna iWschodnia) Biura Współpracy Międzynarodowej i Handlu TVP.

TVP nie zdradza nazwy stacji, która kupiła prawa do serialu.

Głównymi bohaterami "Pitbulla" są oficerzy Wydziału Zabójstw, aakcja rozgrywa się we współczesnej Warszawie. Sprzedaż "Pitbulla"do Niemiec byłaby równie dużym osiągnięciem, co sprzedaż licencji"M jak miłość" na rynek rosyjski. W 2005 roku nadawca sprzedałprawa do serialu rosyjskiej firmie producenckiej Amedia, a rokpóźniej w jednym z głównych kanałów Pierwyj, serial wystartował podtytułem "Liubow kak liubow".

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl jeden z japońskichkanałów weźmie wszystkie produkcje TVP dostępne na HD czyli:"Tajemnice Watykanu", "Tajemnica twierdzy szyfrów", "Saga prastarejpuszczy", film "Samotność w sieci" i serial "Oficerowie".

Przypomnijmy, że motorem napędowym sprzedaży TVP na MIPCOM był"Katyń" Andrzeja Wajdy. TVP prawdopodobnie zrezygnuje z planówsprzedaży praw jednemu z gigantów telewizyjnych na dystrybucjęświatową, na rzecz sprzedaży praw wielu nadawcom. W wyniku takiegozabiegu film może zarobić więcej. TVP ma w tym momencie po kilkapropozycji m.in. z Niemiec, Anglii, Indii, Krajów Beneluksu,Japonii. W tym ostatnim managerowie stacji zamierzają jeszcze w tymroku zorganizować oddzielną prezentację.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały