Tylko „Rzeczpospolita” i „Parkiet” ze wzrostami sprzedaży w I kwartale. „Przegląd Sportowy” mocno w dół

W I kwartale 2015 roku większość dzienników ogólnopolskich miała niższą sprzedaż ogółem niż rok wcześniej, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”. Zyskały tylko „Parkiet” i „Rzeczpospolita”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Tylko „Rzeczpospolita” i „Parkiet” ze wzrostami sprzedaży w I kwartale. „Przegląd Sportowy” mocno w dół

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), który w I kwartale 2015 roku sprzedał się w liczbie 321 605 egz. To o 6,68 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą pozycją ze sprzedażą ogółem wynoszącą 164 764 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 7,35 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w I kwartale br. zmalał o 3,50 proc. do 150 931 egz.##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-wyborcza-sprzedaje-juz-ponizej-160-tys-egz-a-przeglad-sportowy-ponizej-30-tys ##Czwarta w zestawieniu była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem wzrosła w ciągu roku o 0,70 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 57 136 egz.„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 49 444 egz., po spadku o 7,21 proc.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 11,63 proc. i wyniosła 4 906 egz. Ten wzrost to m.in. efekt udostępniania e-wydań dziennika dzień wcześniej przed ukazaniem się wersji papierowej. Rozwiązanie to wprowadzono w lutym ub.r. (więcej na ten temat).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rzeczpospolita-trafi-na-warszawska-gielde ##

Z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 14,13 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w I kwartale br. wyniósł 30 080 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Nie żyje Brigitte Bardot

Nie żyje Brigitte Bardot

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?