UOKiK: „PC Format” mógł wprowadzić w błąd czytelników opisem programu antywirusowego

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że miesięcznik „PC Format” (Wydawnictwo Bauer) mógł wprowadzić w błąd czytelników, informując, że dołącza wersję programu antywirusowego na cały rok, a pierwotna licencja była faktycznie na trzy miesiące. Wydawca zobowiązał się, że wydłuży możliwość korzystania z oprogramowania.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Postępowanie przeciwko Wydawnictwu Bauer UOKiK wszczął w marcu br. Analizowane były m.in. materiały promocyjne na temat oprogramowania antywirusowego „Bitdefender Total Security 2015”, oferowanego jako dodatek do wydania miesięcznika „Format” z grudnia 2014 roku.

Postępowanie wykazało m.in., że do informowania o programie antywirusowym użyto sformułowań: wersja na cały rok i roczna wersja. Tymczasem nabywcy pisma otrzymywali jedynie trzymiesięczną licencję na korzystanie z oprogramowania antywirusowego. W celu jej przedłużenia należało skorzystać z kodów, które miały ukazywać się w magazynie co kwartał.

Urząd uznał, że informacje na temat oprogramowania antywirusowego „Bitdefender Total Security 2015” mogły wprowadzać konsumentów w błąd poprzez sugerowanie, że oferta była bardziej korzystna niż w rzeczywistości. Tymczasem zgodnie z prawem przedsiębiorca ma obowiązek informować o cechach oferowanego produktu w sposób prawdziwy, rzeczowy i kompletny.

UOKiK nie zdecydował się nałożyć na Wydawnictwo Bauer kary. Wydawca zobowiązał się bowiem wyeliminować skutki zakwestionowanej praktyki m.in. poprzez wydłużenie licencji na oprogramowanie antywirusowe nabywcom numerów „PC Format” z grudnia 2014 r. i marca 2015 r. W ciągu dwóch miesięcy od uprawomocnienia się decyzji spółka powinna przedstawić prezesowi UOKiK dokumenty potwierdzające wykonanie zobowiązania.

Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „PC Format” w I kwartale br. wyniosła 55 440 egz. (zobacz dane wszystkich pism komputerowych).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?