W Polsce smartfony i tablety dwa razy mniej popularne niż globalnie. Więcej komputerów i laptopów

Odsetek osób korzystających ze smartfonów i tabletów jest w Polsce ponad dwa razy niższy niż na całym świecie. Natomiast popularniejsze niż w skali globalnej są u nas komputery stacjonarne i laptopy.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania TNS wynika, że w smartonów używa obecnie 15 proc. Polaków, a tabletów - jedynie 3 proc. Tymczasem w 39 krajach z całego świata objętych sondażem penetracja tych urządzeń wynosi, odpowiednio, 32 i 8 proc. W ciągu najbliższego roku smartfon chce kupić 7 proc. Polaków (czyli o 3 pkt proc. mniej niż średnia globalna), a tablet - 7 proc. (1 pkt proc. powyżej średniej globalnej).

Z kolei ogółem z telefonów komórkowych korzysta w Polsce 89 proc. osób, podczas gdy na całym świecie - 86 proc. Dla przenośnych odtwarzaczy te wskaźniki wynoszą, odpowiednio, 16 i 15 proc., dla przenośnych konsol do gier - 7 i 10 proc., a dla e-czytników - 3 i 4 proc.

Popularniejsze w Polsce niż globalnie są za to komputery stacjonarne, laptopy i… telewizory pozwalające korzystać z internetu. Tych pierwszych używa 55 proc. osób w naszym kraju i 45 proc. na całym świecie, tych drugich - odpowiednio 50 i 48 proc., a tych trzecich - 13 i 11 proc. Natomiast z netbooków korzysta 6 proc. Polaków, a 7 proc. osób z całego świata.

Badanie Consumer Barometer jest cyklicznie prowadzone przez IAB Europe, TNS i Google. W tym roku objęło 39 krajów i 36 kategorii produktowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat