W USA pierwszy raz dziennikarzy w redakcjach internetowych jest więcej niż w gazetach

W 2015 roku w USA liczba dziennikarzy pracujących w mediach internetowych po raz pierwszy przerosła liczbę tych, którzy piszą w tradycyjnych dziennikach. Spadki zatrudnienia odnotowano też w segmencie czasopism i radia.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
W USA pierwszy raz dziennikarzy w redakcjach internetowych jest więcej niż w gazetach
fot. Pixabay

Według danych przytoczonych przez serwis NiemanLab na podstawie szacunków amerykańskiego Biura Pracy od października ub.r. więcej dziennikarzy w USA pracuje w mediach internetowych niż w tradycyjnych dziennikach drukowanych.

Liczbę dziennikarzy internetowych oszacowano na 197,8 tys., podczas gdy tych piszących w drukowanych gazetach było 183,2 tys.

grafika

Dane zebrane od roku 1990 wskazują na dwa zachodzące jednocześnie zjawiska - spadającą liczbę pracowników dzienników na stanowiskach dziennikarskich oraz rosnącą liczbę dziennikarzy zatrudnionych w serwisach internetowych.

W ciągu kilkunastu lat dziennikarzy w drukowanych gazetach ubyło o 60 proc. (w 1990 r. było ich 457,8 tys.). W tym samym czasie liczba dziennikarzy internetowych rosła od poziomu 30 tys. w roku 1990, choć nie był to wzrost jednostajny. Duży skok (do 112 tys.), a później spektakularny spadek odnotowano w latach 1998-2002, w czasie gdy „internetowa bańka” rosła, a później pękła wywołując kryzys w segmencie internetowym.

grafika

Dane wskazują na to, że spadek zatrudnienia nie dotyka wyłącznie tradycyjnych dzienników. W badanym okresie o 37 proc. zmalała liczba pracowników czasopism, a o 27 proc. zmniejszyła się liczba dziennikarzy radiowych.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]