Wiadomości, GPS i maile najpopularniejsze w mobilnym internecie

Polacy korzystający z internetu w telefonach komórkowych najczęściej przeglądają strony i używają opcji lokalizacyjnych – wynika z badania TNS Global. Równie popularne są serwisy społecznościowe i poczta mailowa.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Prawie połowa Polaków mających telefony komórkowe z dostępem do internetu korzysta z sieci za pomocą aplikacji, a ponad jedna czwarta robi to regularnie. Podobny odsetek użytkowników smartfonów korzysta z funkcji lokalizacyjnych, serwisów społecznościowych i maili. Natomiast mniej popularne w komórkach są internetowe multimedia.

grafika

 

Zdaniem respondentów największymi wadami internetu i mediów w telefonach komórkowych są cena transferu danych (wskazało ją 41 proc. ankietowanych) oraz małe rozmiary ekranów, ograniczającee wygodę i czytelność treści (37 proc.). Z kolei wśród zalet takiego korzystania z sieci najczęściej wymieniane są dostępność w każdym miejscu (38 proc. wszystkich opinii) i o każdej porze (24 proc.) oraz szybkość (29 proc.).

Tylko mniej więcej co trzeci polski użytkownik internetu mobilnego jednorazowo korzysta z niego dłużej niż przez 10 minut. Najczęściej sprawdza wtedy wiadomości, rozkłady jazdy lub prognozę pogody albo słucha czy pobiera muzykę.

grafika

 

Badanie zostało zrealizowane przez TNS Global we współpracy z Wirtualną Polską na zlecenie Orange marcu i kwietniu br. Ankiety on-line przeprowadzono wśród 1006 osób korzystających z telefonów dających dostęp do internetu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię