„Wiadomości” liderem programów informacyjnych. Widzów zyskała także „Panorama”

Na pozycję lidera oglądalności wśród programów informacyjnych w październiku awansowały „Wiadomości” emitowane w TVP1, TVP Info i TVP Polonia, które wyprzedziły „Fakty” TVN i TVN24 BiS. Serwis ten zajął drugie miejsce - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

„Wiadomości” TVP1 TVP Info i TVP Polonia w październiku 2023 roku oglądało średnio 2,80 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 22,35 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 1,92 proc. widzów, czyli 53 tys. oglądających, a jego udział wzrósł z 21,57 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Dziennik na pozycję lidera awansował z drugiej lokaty.

Średnia oglądalność „Wiadomości” w TVP1 w zeszłym miesiącu wyniosła 1,93 mln widzów, w TVP Info - 827 tys. a w TVP Polonia - 40 tys.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp1-lider-rekord-tvn24-polsat-tvn,7169468723325057a ##

Na drugie miejsce spadły „Fakty”, których oglądalność w TVN i TVN24 BiS w ciągu roku zmalała o 5,71 proc. (najbardziej w zestawieniu), czyli o 164 tys. widzów. W październiku 2023 roku wyniosła 2,70 mln osób (2,34 mln w TVN i 365 tys. w TVN24 BiS). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 22,25 proc. (rok wcześniej było to 23,51 proc.).

„Teleexpress” na podium

Podium uzupełnia „Teleexpress”, którego oglądalność w Jedynce, TVP Info i TVP Polonia w ciągu roku zmniejszyła się o 3,92 proc., czyli o 87 tys. widzów. W październiku 2023 roku wyniosła 2,14 mln osób (1,39 mln w TVP1, 719 tys. w TVP Info i 31 tys. w TVP Polonia). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 25,08 proc. (rok wcześniej było to 26,46 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-odbierac-tvn24-tvp-info-polsat-news-tv-republika,7169465562166913a ##

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu, Polsatu News i Wydarzeń24. Widownia dziennika na trzech antenach wyniosła 1,77 mln osób, po spadku wynoszącym 0,72 proc. (13 tys. widzów). Średnia widownia „Wydarzeń” na głównej antenie wyniosła 1,36 mln osób, w Polsat News - 311 tys., a w Wydarzenia24 - 96 tys.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 i TVP Info zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 4,53 proc. do 1,56 mln widzów (980 tys. w Dwójce i 582 tys. w stacji informacyjnej; TVP Polonia nie nadaje równolegle głównego wydania „Panoramy”).

grafika

„Fakty” umacniają się na pozycji lidera w 16-49

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w październiku 2023 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zwiększyła się o 3,72 proc. do 910 tys. oglądających. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/telewizja-o-poranku-prime-time,7169468280260225a ##

Drugie były „Wydarzenia”, które śledziło 634 tys. osób (w dół o 1,69 proc.). Podium uzupełniają „Wiadomości” (556 tys. widzów; + 1,23 proc.). Czwarty był „Teleexpress” (359 tys. widzów; - 5,41 proc. - największy spadek w zestawieniu), a piąta - „Panorama” (246 tys. widzów; - 3,65 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu