Windows 10 wyprzedza 8.1, ale jest wciąż daleko za Windows 7

Z Windows 10 korzysta globalnie prawie 13,5 proc. internautów na całym świecie, co obecnie czyni go drugim najpopularniejszym systemem operacyjnym - wynika z danych StatCounter. Najnowsza platforma Microsoftu cieszy się większym powodzeniem niż wersja 8.1, jednak wciąż pozostaje daleko za plecami Windows 7.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Obecna pozycja Windows 10 na rynku systemów operacyjnych jest efektem jego rosnącej popularności w pierwszych dwóch tygodniach br., bowiem pod koniec roku 2015 „dziesiątka” była jeszcze na trzecim miejscu ustępując zarówno Windows 7, jak i 8.1. Teraz najnowsza platforma Microsoftu znalazła się na pozycji wicelidera z udziałem w rynku na poziomie 13,4 proc. Z kolei Windows 8.1 z wynikiem 11,8 proc. spadł na 3. miejsce.

Rosnące powodzenie Windows 10 nie oznacza, że szybko zdobędzie on pozycję lidera wśród systemów operacyjnych, do czego intensywnie dąży Microsoft nakłaniając użytkowników do uaktualnienia Windows do najnowszej wersji oraz zapowiadając, że nowe procesory nie będą obsługiwane przez starsze wersje Windows. Wciąż bowiem pozostaje spory dystans pomiędzy Windows 7, którego udział w rynku jest szacowany na 46,7 proc. a obecną popularnością „dziesiątki”.

grafika

Globalne wyniki podawane przez StatCounter odbiegają nieco od sytuacji na polskim rynku systemów operacyjnych. Zgodnie z danymi gemiusRanking w Polsce Windows 10 z wynikiem 9,3 proc. wciąż znajduje się za plecami wersji 8.1 (11,8 proc.), zaś lider - Windows 7 jest zainstalowany w 36. proc. komputerów w naszym kraju.

W statystykach StatCounter na dalszych miejscach poza pierwszą trójką znajdują się system OS X (8,9 proc.) oraz obecny na rynku już od 15. lat Windows XP (8,1 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day