WP odpowiada Onetowi: w mobile’u liczą się odsłony, a my ich nie ‘podbijamy’

Przedstawiciele Wirtualnej Polski polemizują z opinią szefa Onetu Roberta Bednarskiego, że w mobilnym internecie odsłony nie są najważniejszą miarą popularności. Zaprzeczają przy tym, że podwyższają swoje statystyki w tym zakresie kosztem użyteczności.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W wywiadzie dla portalu Wirtualnemedia.pl prezes Grupy Onet Robert Bednarski na stwierdzenie, że mobilne serwisy Wirtualnej Polski i Orange notują więcej odsłon, odpowiedział: „Dystansujemy się od takiej miary w mobilnym internecie, jak odsłony” (przeczytaj całą rozmowę). Tymczasem Michał Gawryszewski, dyrektor ds. strategii i analiz Wirtualnej Polski, zwraca uwagę, że odsłony to na razie jedyny powszechnie przyjęty i akceptowany przez rynek wskaźnik pomiaru serwisów mobilnych. - Wszystkie podmioty, w tym portale, audytowane w badaniu Megapanel PBI/Gemius są analizowane w ten sam sposób. WP jest liderem, jeśli chodzi o odsłony mobilne i rozumiemy, że trudno niektórym konkurentom pogodzić się z tym faktem - podkreśla Gawryszewski. Zapowiada przy tym, że od styczniowych wyników Megapanelu, które zostaną opublikowane w przyszłym tygodniu, mobilne aktywa WP.pl będą podzielone na analogiczne kategorie tematyczne jak w przypadku Onetu. - Liczymy na to, że podążą za nami także inni sieciowi gracze - dodaje Michał Gawryszewski.

Przypomnijmy, że w grudniu ub.r. według Megapanelu serwisy mobilne WP i Orange zanotowały ponad 84 mln odsłon, a strony Onetu - prawie 72 mln (zobacz szczegółowe dane).

Przedstawiciele Wirtualnej Polski nie zgadzają się też z sugestią Roberta Bednarskiego, że statystyki ich stron mobilnych są podwyższane poprzez funkcjonalności utrudniające życie użytkownikom, a generujące więcej odsłon. - Rozwijając nasze produkty mobilne, stawiamy na ich funkcjonalność, wygodę, łatwość korzystania i jakość. Liczba mobilnych odsłon jest naturalną pochodną atrakcyjności naszych serwisów i poczty e-mailowej dla użytkowników - opisuje Anna Kęsicka, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Wirtualnej Polsce. - Sugerowanie, że podbijamy statystyki mobilne przez „funkcjonalności utrudniające życie użytkownikom” jest próbą zdyskredytowania nie tyle naszej pozycji, co wyboru internautów, korzystających z mobilnej oferty WP.pl - zaznacza.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?