Wpływy Audytorium 17 zmalały o 25 proc., 5 mln zł ze sprzedaży krajowej reklam

W ub.r. przychody spółki Audytorium 17, obsługującej reklamowo 17 stacji regionalnych Polskiego Radia, spadły z 7,33 do 5,49 mln zł, wynik brutto poszedł w dół z 251,2 tys. zł zysku do 70,7 tys. zł straty. Firma tłumaczy to m.in. spadkiem słuchalności tych rozgłośni i nieelastycznej polityce handlowej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wpływy Audytorium 17 zmalały o 25 proc., 5 mln zł ze sprzedaży krajowej reklam

Przychody Audytorium 17 ze sprzedaży krajowej reklam zmalały jeszcze mocniej niż łączne wpływy spółki - o 26,8 proc., z 6,91 do 5,06 mln zł. Natomiast wpływy z produkcji reklam wzrosły z 17 do 24,7 tys. zł, ze sprzedaży pozostałej - z 23,2 do 24,6 tys. zł, a z barterów - z 0,4 do 1,6 tys. zł.

Dodatkowo spółka tak samo jak rok wcześniej zarobiła 379,8 tys. zł ze sprzedaży badań słuchalności radia.

W sprawozdaniu Audytorium 17 tłumaczy, że przyczynami spadku przychodów reklamowych są „brak możliwości w elastycznym kształtowaniu polityki handlowej spółki tj. ograniczenie w wysokości udzielanych rabatów i brak możliwości w swobodnym kształtowaniu cenników poszczególnych rozgłośni regionalnych”, „spadek słuchalności rozgłośni regionalnych” oraz „duża konkurencja cenowa ze strony stacji ogólnopolskich (Jedynka i Trójka) Polskiego Radia”.

- A17 nie jest brokerem i nie ma swobody w kształtowaniu cenników i rabatów. Dodatkowo cenniki A17 są wypadkową (sumą) cenników lokalnych rozgłośni regionalnych na które Audytorium nie ma żadnego wpływu. Maksymalny rabat jakim dysponuje A17 jest zapisany w porozumieniu i już od dawna jest znacznie niższy od rabatów udzielanych na rynku - wyjaśniono. - W przypadku narzuconych wysokich rabatów i bez możliwości podnoszenia cenników, emisja staje się mało opłacalna i nieadekwatna do wartości produktów A17. A17 nie może konkurować nawet z Polskim Radiem, które jako bardziej elastyczne w negocjacjach zastępuje rozgłośnie regionalne w mediaplanach - dodano.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/pawel-paluch-prezes-audytorium-17-rada-nadzorcza-tadeusz-deszkiewicz-artur-kubaj-piotr-moc,7170505344120449a ##

Audytorium 17 wyliczyło, że obsłużyło w ub.r. 511 zleceń kampanii od 161 reklamodawców, realizując emisję 96,5 tys. spotów. Spółka pozyskała budżety m.in. Energi, PKP Intercity, Aldi, PAIH, NASK, kancelarii premiera, Grupy Azoty, Ministerstwa Cyfryzacji oraz Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju.

grafika

W konsekwencji wynik brutto Audytorium 17 poszedł w dół z 251,2 tys. zł zysku do 70,7 tys. zł straty. - Aby powrócić do wyniku finansowego z 2018 r. należy jak najszybciej uwolnić politykę cenową i rabatową do decyzji zarządu spółki - stwierdzono w sprawozdaniu.

Udziałowcami Audytorium 17 (każdy ma po 5,88 proc. kapitału) jest 17 rozgłośni regionalnych Polskiego Radia: Radio Białystok, Radio Pomorza i Kujaw, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Koszalin, Radio Kraków, Radio Lublin, Radio Łódź, Radio Olsztyn, Radio Opole, Radio Poznań, Radio Rzeszów, Radio Szczecin, Radio dla Ciebie, Radio Wrocław i Radio Zachód.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski