Proszą o wpłaty non stop. Nowa zbiórka telewizji wPolsce24

Telewizja wPolsce24 (Fratria) zebrała od widzów prawie milion złotych na zakup kamer. Od razu na antenie ogłoszono kolejną zbiórkę: na nowe oświetlenie studia. – Nie wątpię, że i tutaj uda się uzbierać całą potrzebną sumę – podkreślił Michał Adamczyk.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Proszą o wpłaty non stop. Nowa zbiórka telewizji wPolsce24
Michał Adamczyk w "Wiadomościach", fot. kadr z telewizji wPolsce24

Zebranie od widzów 920 tys. zł na nowe kamery zajęło telewizji wPolsce24 prawie dwa miesiące. Zbiórkę z takim celem ogłoszono w Boże Narodzenie.

W niedzielę ok. godz. 19.30 na grafice z dolnym rogu ekranu pokazującej postęp zbiórki 99 proc. zamieniło się w 100 proc. Podkreślono to pod koniec „Wiadomości”: w osobnym materiale za wpłaty podziękowali czołowi dziennikarze stacji.

Zaraz potem ogłoszono kolejną zbiórkę: 640 tys. zł na nowe oświetlenie. – Teraz będziemy zbierać na nowe oświetlenie, żeby jeszcze lepiej to wszystko wyglądało. Nasze studio jest już nowoczesne, ale będzie jeszcze bardziej nowoczesne – stwierdził Michał Adamczyk.

– Nie wątpię, że i tutaj uda się uzbierać całą potrzebną sumę. Startuje nowa zbiórka, liczymy na państwa wsparcie. Telewizja wPolsce24 rozwija się dzięki państwa pomocy, jeszcze raz dziękujemy – dodał.

Od drugiej połowy listopada do drugiej połowy grudnia telewizja wPolsce w analogicznej zbiórce pozyskała od widzów 960 tys. zł na ścianę wideo. Redaktor naczelny stacji Jacek Karnowski tłumaczył wówczas, że kanał korzysta obecnie z wynajętego sprzętu, a chce mieć własny.

Jeszcze więcej od widzów w taki sposób pozyskała Telewizja Republika. W drugiej połowie stycznia odbiorcy wpłacili jej 500 tys. zł na „system ochrony przed bodnarowcami”, a pod koniec stycznia ogłoszono wielokrotnie większą zbiórkę: 5,5 mln zł na wóz transmisyjny. W niedzielę wieczorem postęp w tej zbiórce wynosił 21 proc.

Karnowscy założyli fundację

W ostatnich latach bracia Karnowscy regularnie prosili o wsparcie ich mediów, przede wszystkim poprzez kupowanie numerów drukowanych i prenumeraty cyfrowej „Sieci”. - W tym krytycznym roku Polska szczególnie potrzebuje silnych propolskich mediów - podkreślał Michał Karnowski wiosną ub.r.

Wielu publicystów wytykało im, że za rządów Zjednoczonej Prawicy do ich tytułów trafiało dużo budżetów reklamowych spółek i instytucji państwowych, a ich czołowi dziennikarze, na czele z braćmi Karnowskimi, prowadzili własne programy i regularnie gościli w mediach publicznych.

Według analizy prof. Tadeusza Kowalskiego, opartej na cennikowych danych z Kantar Media, w 2021 roku niemal 40 proc. wpływów reklamowych „Sieci” pochodziło ze spółek Skarbu Państwa. Najmocniej promowały się w tygodniku PKN Orlen (za 7,4 mln zł), Lotos (3,9 mln) i Totalizator Sportowy (3,6 mln).

20 mln zł dywidend przez pięć lat

W 2022 roku przychody Fratrii, wydającej m.in. „Sieci”, „Gazety Bankowej” i wPolityce.pl, zwiększyły się o 9,3 proc. do 37,6 mln zł, głównie dzięki wzrostowi wpływów reklamowych. Zysk netto spółki zmalał z 4,59 do 4,01 mln zł, prawie w całości został wypłacony jako dywidenda.

Rok wcześniej spółka zarobiła na czysto 4,59 mln zł, czego 4,57 mln zł poszło na dywidendę. Zysk netto w 2020 roku sięgnął 7,14 mln zł i prawie w całości wypłacono go udziałowcom, w 2019 roku - 3,18 mln zł (3,17 mln zł przeznaczono na dywidendę), a rok wcześniej - 2,18 mln zł (1,5 mln zł na dywidendę).

Mniejszościowymi udziałowcami Fratrii są członkowie jej zarządu: Jacek Karnowski ma 16,25 proc. walorów, Michał Karnowski - 4,94 proc., a Romuald Orzeł - 0,54 proc. Natomiast do Spółdzielczego Instytutu Naukowego G. Bierecki (Grzegorz Bierecki to senator klubu PiS i twórca SKOK-ów) należy 50,26 proc. udziałów, a do Apelli - ). 28,01 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu