Wzrasta znajomość reklam. Na plusie IKEA, Obi, Biedronka

Po dwumiesięcznym trendzie spadkowym, w czerwcu reklamy IKEA, Obi, Biedronki, Castoramy i McDonald's odnotowały wzrost znajomości wśród konsumentów - pokazują dane YouGov BrandIndex agencji Inquiry.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Wzrasta znajomość reklam. Na plusie IKEA, Obi, Biedronka

W kwietniu 2020 r. największy spadek znajomości reklam miał miejsce w handlu specjalistycznym i gastronomii. Wśród firm, które zanotowały największe spadki, listę otwierają Agata, McDonald's i KFC. Duże spadki zaobserwowaliśmy każe dla marek Leroy Merlin i Decathlon.

Jedyne firmy z branży handlowej i gastronomicznej, które się w tym okresie bardziej intensywnie reklamowały, to sieci z artykułami AGD/RTV (RTV Euro AGD, Media Expert, Neonet) oraz serwis pyszne.pl.

grafika

W czerwcu wzrost znajomości reklam

W maju największe spadki znajomości reklam odnotowano w przypadku marek  Lidl (-5 proc.) i Biedronka (-5 proc.). Obie sieci znacznie zredukowały wydatki na media w porównaniu z majem 2019 r.

Jednocześnie w maju niektóre sieci rozpoczęły bardziej intensywną komunikację: dotyczy to m. in marki Agata, która niemal odrobiła straty z kwietnia (wzrost znajomości reklam o 9 proc.), a także sieci spożywczych Kaufland i Żabka, wzrost  w obu przypadkach o 4 proc.) oraz Jysk (wzrost o 4 proc.). Podobny wzrost odnotowano dla marki Glovo, która niedawno weszła na polski rynek

W czerwcu odnotowano już wyraźne odbicie. Wśród sieci detalicznych i gastronomicznych większość firm odmroziła budżety, a wskaźnik znajomości reklam wzrósł w niemal wszystkich przypadkach.

Jak pokazują dane YouGov BrandIndex, najsilniejszy wzrost zaobserwowano dla marek związanych remontami i wyposażeniem wnętrz (IKEA, OBI, Castorama) oraz dla Biedronki i McDonald’s. Do tej listy należy dodać sieć Lidl, która wprawdzie nie znalazła się w pierwszej piątce, ale także zanotowała wyraźny wzrost. Wyniki z czerwca pokazują, ż branża handlowa wraca do poprzedniego poziomu aktywności w mediach. 

grafika

- Okres pandemii wpłynął znacząco na pozycję wielu marek. Wyniki badania YouGov BrandIndex pokazują, że komunikacja ma silny wpływ na wizerunek, także w czasie lockdownu. Wygrały te marki, które postawiły na podtrzymanie relacji ze swoimi klientami - komentuje Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce syndykatowe badanie kondycji marek realizowane trybie ciągłym. Badanie realizowane jest metodą CAWI na próbie ok. 9000 osób rocznie (dla każdej kategorii).  Kluczowe wskaźniki obejmują komunikację, wizerunek i zakup dla blisko 180 marek. W 2020 r. w badaniu dodano nowe kategorie – ubezpieczenia oraz e-commerce.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style