Wzrost ataków phishingowych na użytkowników Netflixa, oszuści wyłudzają dane

W ostatnich tygodniach lawinowo wzrosła liczba ataków phishingowych na użytkowników Netflixa. Oszuści podszywają się pod serwis i żądają od klientów opłaty za subskrypcje.

NB
NB
Udostępnij artykuł:
Wzrost ataków phishingowych na użytkowników Netflixa, oszuści wyłudzają dane
Fot. Pixabay

Na problem zwraca uwagę firma Bitdefender - najnowszy sposób na wyłudzenie danych i płatności przez hakerów to wysyłanie maili/wiadomości do klientów serwisu o problemach z płatnością za subskrypcję.

Użytkownicy mają otrzymywać maile z informacją, że nie dokonali ostatniej opłaty za korzystanie z usług, więc ich subskrypcja zostanie zawieszona. Oszuści oferują także pomoc, odsyłając do klikania w link, który ma prowadzić do strony do złudzenia przypominającą oryginalną.

Po zalogowaniu się użytkownik musi podać dane osobowe, numer karty płatniczej, datę ważności oraz kod CCV. W ten sposób klienci podają wszystkie dane do swojego konta bankowego.

Przykładowe maile od oszustów: „Twoje konto zostało zawieszone. Zaktualizuj informacje dotyczące płatności”.

„Witaj, Joanno. Mamy problem dotyczący Twoich obecnych informacji rozliczeniowych. Spróbujemy z nich skorzystać ponownie, a tymczasem, jeśli chcesz, możesz zaktualizować swoje informacje dotyczące płatności”.

-  Najnowsza kampania phishingowa skierowana przeciwko użytkownikom najpopularniejszej obecnie platformy VOD jest przemyślana i wykonana z dużą starannością. Świadczy o tym nie tylko treść e-maila, ale również jakość wykonania strony imitującej serwis Netflixa. Niestety, dbałość napastników o szczegóły staje się bardzo niepokojącym trendem w atakach phishingowych. Dlatego należy być bardzo ostrożnym i dokładnie sprawdzać przed kliknięciem w jakikolwiek link, czy faktycznie pochodzi od prawdziwego nadawcy - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

Podobna akcja phishingowa wymierzona przeciwko użytkownikom Netflixa miała miejsce w lipcu ubiegłego roku. Warto zwrócić uwagę, że platforma nigdy nie prosi o podanie danych osobowych przez e-mail lub SMS, takich jak numery kart kredytowych i debetowych, dane rachunku bankowego czy hasła do serwisu Netflix.

Netflix ma ponad 200 milionów subskrybentów

W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się o 8,5 mln do 203,66 mln. Firma zanotowała wzrost wpływów z 5,47 do 6,64 mld dolarów, a jej zysk netto zmalał z 587 do 542 mln zł. Serialowymi hitami kwartału były „The Crown” i „Gambit królowej”, a filmowym - „The Midnight Sky”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-ma-w-polsce-prawie-880-tysiecy-uzytkownikow-w-polowie-roku-ich-liczba-wzrosnie-do-997-tysiecy-imponujacy-wynik-dlaczego-netflix-jak-korzystac-ceny-oferta,7170522930787969a ##

W 2020 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 17 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2021 roku może to być kwota 19 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska