Zakonnicy uczą się jak być bardziej medialni

Zakonnicy z całej Polski uczą się, jak rozmawiać zdziennikarzami.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

- Szczególnie starsi bracia i siostry mogą nieufnie podchodzićdo dziennikarzy, bo mają złe doświadczenia z PRL-u. Staramy się ichjednak przekonać, żeby się nie bali. Chcemy, żeby zobaczyli wdziennikarzach też dobrych ludzi - mówi gazecie "Metro" o. JanMaria Szewek, dyrektor Centrum Informacji Zakonnych w Krakowie,które było pomysłodawcą szkoleń.

Do tej pory wzięło w nich udział 40 osób, ale wypadły takdobrze, że już planowane są kolejne edycje szkoleń.

- W zakonach i prowincjach dzieje się wiele ciekawych rzeczy,które mogą zainteresować dziennikarzy. Dlatego zdecydowaliśmy sięprzygotować siostry i ojców do komunikowania się z mediami. Przedewszystkim uczyliśmy ich, w jaki sposób przygotowywać zapowiedzi,zdawać relację z wydarzeń czy występować przed kamerą. Jestpotrzeba kontaktu z mediami i my jej wychodzimy naprzeciw - mówi o.Szewek.

Zakonnicy mówią, jak wyglądały szkolenia.

- Zajęcia rozpoczynały się wcześnie rano, a kończyły około godz.21. W ramach specjalnych ćwiczeń redagowaliśmy komunikaty prasowe,układaliśmy tytuły i leady - mówi O. Damian Kopyto z klasztoru naŚwiętym Krzyżu.

- Klasztor na Świętym Krzyżu jest bardzo otwarty na kontakty zmediami i my nie obawiamy się dziennikarzy. Widziałem jednak, jakdla wielu sióstr trudny był występ przed kamerą, ale sięprzełamywały - dodaje.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię