ROZWIŃ

Zalando zyskuje klientów. Kupili za 3,5 mld euro

W pierwszym kwartale 2025 roku Zalando przy wzroście obrotów brutto o 6,5 proc. do 3,5 mld euro i przychodów o 7,9 proc. zarobiło na czysto 9,9 mln euro. W całym br. przy jednocyfrowej dynamice obrotów brutto i przychodów spodziewa się 530–590 mln euro skorygowanego zysku operacyjnego.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
1 komentarz
Zalando zyskuje klientów. Kupili za 3,5 mld euro

W segmencie B2C platforma Zalando osiągnęła w zeszłym kwartale 3,5 mld euro sprzedaży brutto, o 6,5 proc. więcej niż przed rokiem. Liczba jej aktywnych klientów zwiększyła się rok do roku o 5,9 proc. do 52,4 mln.

Za ile kupują klienci Zalando

Średnia wartość zakupów od klientów w ciągu ostatnich 12 miesięcy minimalnie zmalała – z 296,8 do 296,4 euro, zaś przeciętna wartość pojedynczych zakupów (z uwzględnieniem wzrostów) zwiększyła się z 60,4 do 61,1 euro.

W zeszłym kwartale przełożył się to na 2,18 mld euro przychodów, 41 mln euro skorygowanego zysku EBITDA i 20,6 mln euro zysku operacyjnego w segmencie B2C. Zalando podkreśliło, że swój program lojalnościowy Zalando Plus uruchomiło już w 13 krajach (w Polsce pojawił się w marcu), a w dalszej części roku wprowadzi go na pozostałych rynkach. Obecnie korzysta z niego 15 proc. klientów w krajach, gdzie już działa.

Z kolei w pionie B2B firma w zeszłym kwartale zanotowała 240 mln euro wpływów, 5,8 mln euro skorygowanego zysku EBITDA i 0,8 mln euro zysku operacyjnego.

grafika

Kwartalne przychody całego Zalando poszły w górę r/r o 7,9 proc. do 2,42 mld euro. Z drugiej strony koszty dostaw zwiększyły się z 550,5 do 591,5 mln euro, wydatki na marketing – ze 183,1 do 209,9 mln, a administracyjne – ze 122,8 do 125,6 mln.

W efekcie znacząco poprawiła się rentowność: na poziomie operacyjnym z 0,7 do 21,4 mln euro, a w ujęciu netto – z 8,9 mln straty do 9,9 mln zysku.

– Dziś Zalando ogłosiło mocne wyniki za pierwszy kwartał tego roku - przyspieszył wzrost i wzrosła rentowność, co potwierdza skuteczność naszej strategii ekosystemu – podkreślił w komunikacie prasowym Daniel Rogiński, general manager CEE Zalando

grafika

Zalando spodziewa się, że w całym 2025 roku jego sprzedaż brutto i przychody zwiększą się o 4–9 proc., zaś skorygowany zysk operacyjny wyniesie 530–590 mln euro.

Te prognozy nie uwzględniają efekty ogłoszonego pod koniec ub.r. przejęcia platformy About You, które ma zostać sfinalizowane latem.

grafika
Komentarze (1)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Polanex klientem BeDigital

Polanex klientem BeDigital

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry
Materiał reklamowy

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry

Zmiany na LinkedIn. Eksperci apelują: "Odznacz to w ustawieniach"

Zmiany na LinkedIn. Eksperci apelują: "Odznacz to w ustawieniach"