Polsat pokaże hit Netfliksa. Jak to możliwe?

Wśród zapowiedzianych przez Polsat filmowych premier na jesień znalazł się m.in. „Znachor” Netfliksa. Najnowsza adaptacja powieści z Leszkiem Lichotą w roli głównej, trafi na antenę Polsatu dwa lata po premierze na platformie. Jak to możliwe?

Kamila Meller
Kamila Meller
Udostępnij artykuł:
Polsat pokaże hit Netfliksa. Jak to możliwe?
mat.prasowe

Trzecią już filmową wersję „Znachora” Netflix zaprezentował światu jesienią 2023 roku, a niebawem na swojej antenie zrobi to Polsat. Przypomnijmy, że od kilku lat wspomniana platforma daje producentom wolną rękę co do dalszej eksploatacji praw do tytułu po okresie dwóch lat od daty premiery w serwisie. 

Oznacza to, że każdy film oryginalny finansowany przez Netfliksa w całości, po upływie dwóch lat może być sprzedawany przez producenta do stacji telewizyjnych w Polsce i na świecie. Przychody osiągane z tego tytułu w całości trafiają do producenta.

Z tej możliwości już w 2023 roku skorzystał TVN, nabywając prawa do emisji czarnej komedii Netfliksa pt. „Wszyscy moi przyjaciele nie żyją”. Jesienią ub.r. ta sama stacja pokazała też inny film wspomnianej platformy „Broad Peak”, o historii polskiego himalaisty Macieja Berbeki.

Polsat po raz pierwszy sięgnął do zasobów Netfliksa, wybierając jednak tytuł, który - choć w wersji Jerzego Hoffmana z 1982 roku - przez lata regularnie pojawiał się w świątecznej ramówce TVP. Prawdziwa kumulacja nastąpiła w 2023 roku, kiedy 1 listopada film można było obejrzeć aż sześć razy. Pokazywano go m.in. w stacjach TVP Seriale, TVP1, Stopklatka, Kino Polska oraz na kanale WP TV.

Polsat nie ujawnił jeszcze, kiedy dokładnie wyemituje “Znachora”, poza tym, że premiera będzie mieć miejsce w ramach poniedziałkowego pasma "MegaHit". 
 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu