Zwolnienia w Wydawnictwie Bauer. Duże cięcia w pismach młodzieżowych

Wydawnictwo Bauer zwolniło kilkunastu etatowych pracowników - redaktorów i grafików - ustalił nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Największe cięcia objęły tytuły młodzieżowe. Wydawca zapowiada jednak, że pracuje nad nowym magazynem dla młodzieży.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
Zwolnienia w Wydawnictwie Bauer. Duże cięcia w pismach młodzieżowych
fot. bauer

Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, Bauer podjął decyzję o zwolnieniu 10 osób (grafików i redaktorów) w redakcji pism młodzieżowych, odpowiedzialnej za magazyny „Bravo”, „Bravo Girl”, „Bravo Sport”, „Fun Club” i „Twist”. Jedna redakcja dla wszystkich tytułów powstała po poprzedniej restrukturyzacji segmentu pism młodzieżowych, która miała miejsce w czerwcu ub.r. (więcej na ten temat).

- W związku z sytuacją segmentu młodzieżowego, jak i oczekiwaniami grupy docelowej musieliśmy zmienić proporcje między kontentem polskim a międzynarodowym w naszych magazynach na korzyść tego ostatniego. Dlatego tez częściej niż dotychczas korzystać będziemy z naszych międzynarodowych zasobów, czyli pism wydawanych w USA, Hiszpanii czy w Niemczech. To z kolei powoduje konieczność przebudowania zespołów redakcyjnych i zmniejszenia etatów - wyjaśnia powody cięć Maciej Brzozowski, dyrektor PR w Wydawnictwie Bauer.

Magazyny młodzieżowe od lat notują spadki sprzedaży, bo młodzi czytelnicy korzystają obecnie przede wszystkim z internetu, a tradycyjna prasa jest im coraz bardziej obca. Jak ostatnio informowaliśmy, w listopadzie ub.r. sprzedaż ogółem dwutygodnika „Bravo” wyniosła 74 863 egz. po spadku o 37,17 proc. Jeszcze więcej (46,23 proc.) stracił „Twist”, który sprzedaje się już tylko 31 494 egz. Natomiast sprzedaż ogółem „Bravo Girl” zmalała o 44,66 proc. do 36 142 egz.  (dane ZKDP, dowiedz się więcej).

- Nie mamy planów zamknięcia pism młodzieżowych - zapewnia Wirtualnemedia.pl Maciej Brzozowski - Pracujemy nad ich jeszcze większym uatrakcyjnieniem i taką przebudową oferty, która pozwoli zaspokoić dynamicznie zmieniające się gusty i oczekiwania młodzieży - dodaje.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/esquire-pozytywnie-oceniany-przez-branze-czy-odniesie-sukces ##

W zeszłym roku spółka wydała cztery kwartalniki specjalne z naklejkami czy plakatami „Bravo Posters”, „Bravo Stickers”, „Bravo Stars” oraz „Bravo Sport Stars”, które nadal mają się ukazywać.  - Biorąc pod uwagę zmianę konsumpcji tych mediów przez grupę docelową dywersyfikujemy segment, a nie ograniczamy. Pracujemy obecnie też nad projektem innowacyjnego miesięcznika z tego segmentu - dodaje Brzozowski. Szczegółów nie zdradza.

Brzozowski informuje, że wszystkim osobom z segmentu młodzieżowego, które straciły etaty, zaoferowano możliwość dalszej współpracy z firmą.

Wydawnictwo Bauer rozstało się też z grafikiem ze "Świata Seriali" i o kilka osób zmniejszyło zatrudnienie etatowe w redakcji miesięcznika „Pani”.

- Tu powodem redukcji etatów jest dostosowanie struktury redakcji do nowej, wprowadzonej jesienią 2014 roku struktury magazynu. Zresztą po tych redukcjach nasze tytuły luksusowe mają największe zatrudnienie w segmencie - podkreśla dyrektor PR w Bauerze.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek