Ringier Axel Springer Polska będzie odpowiadać za dystrybucję wszystkich tytułów prasowych Marquarda („Harper’s Bazaar”, „Esquire”, „Playboy”, „Cosmopolitan”, „Shape”, „Joy”, „Voyage”, „CKM” i „Hot Moda”) oraz ich wydań specjalnych. Współpraca jest zaplanowana długoterminowo.
- Przeniesienie dystrybucji do RASP pozwoli nam sprawniej i bardziej optymalnie dystrybuować oraz promować nasze tytuły w punktach sprzedaży - tłumaczy Tomasz Gwiazda, wiceprezes i dyrektor finansowy Marquard Media Polska. - Przeniesienie wszystkich procesów trochę potrwa, ale nie chcemy precyzować, ile czasu dokładnie potrzeba - zaznacza.
Przedstawiciele obu wydawnictw podkreślają, że ich tytuły prasowe nie są bezpośrednimi konkurentami, co ułatwia współpracę.
Dotychczas dystrybucją pism Marquard Media Polska zajmował się wewnętrzny dział wydawnictwa. - Co zrozumiałe, w konsekwencji przeniesienia dystrybucji do RASP, zostanie bardzo ograniczony - informuje nas Tomasz Gwiazda. Konkretów o zwolnieniach wydawnictwo nie podaje. Szef działu Artur Grabowski w marcu br. przeszedł do Fratrii, gdzie objął funkcję dyrektora produkcji i dystrybucji.

Ringier Axel Springer Polska w związku z podjęciem tej współpracy nie przewiduje zmian w swoim dziale dystrybucji. - Dział świadczy usługi dla podmiotów zewnętrznych i jest do tego od dawna przygotowany. Posiadamy już optymalnie zorganizowaną strukturę, która zostanie wykorzystana również do realizacji usługi dla Marquard Media Polska - mówi nam Anna Marucha, rzeczniczka prasowa RASP.
W ub.r. osiem czasopism wydawanych przez Marquard Media Polska („Esquire” zadebiutował w marcu br.) sprzedało się w łącznej liczbie 4,33 mln egz. (zobacz szczegółowy ranking największych wydawców).











