Martin Sorrell ma 100 milionów funtów na rozwój nowej firmy

Były prezes koncernu reklamowego WPP, Martin Sorrell, ma budżet ponad 100 milionów funtów na start swojego nowego przedsięwzięcia, S4 Capital.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

50 milionów funtów z wymienionej sumy pochodzi z finansowania dłużnego (obligacje, kredyty), kolejne 40 milionów to środki prywatne Sorrella. 11 milionów funtów dokładają inwestorzy zewnętrzni.

S4 Capital ma być w zamyśle byłego szefa WPP nowym typem przedsiębiorstwa reklamowego. Będzie specjalizować się w tworzeniu komunikacji w oparciu o dane, technologie i content.

- S4 Capital to firma, której celem jest zbudowanie międzynarodowego biznesu usług komunikacyjnych ukierunkowanych na rozwój. Istnieją znaczące możliwości w zakresie danych, technologii i treści - mówił Sorrell kilka tygodni temu.

Ostrożnie o powrocie Sorrella na rynek reklamowy wypowiada się globalny szef marketingu koncernu Unilever, Keith Weed.- Martin właśnie ogłosił, co będzie robił, więc poczekam i zobaczę co to jest. Jeśli chodzi o mnie, na każdym rynku będę pracował z najlepszymi - powiedział marketer w rozmowie z "The Sunday Times".

Sorrell bez WPP

Martin Sorrell zapowiedział powrót do branży reklamowej już kilka tygodni po odejściu z koncernu WPP, którym zarządzał 33 lata. Odszedł w atmosferze kontrowersji -  w toku wewnętrznego firmowego śledztwa został oskarżony o "indywidualne złe zarządzanie" i "osobiste niewłaściwe zachowania" (jak się okazało później, miało chodzić o opłacanie prostytutek firmowymi pieniędzmi). Martin Sorrell wciąż posiada 1,4 proc. akcji koncernu WPP.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii