Polskapresse rozpoczyna akcję na rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego "Masz Prawo Wiedzieć". Celem akcji jest promowanie na łamach dzienników regionalnych Polskapresse prawa dostępu każdego obywatela do informacji publicznej.
6 września 2001 roku, weszła w życie Ustawa o dostępie do informacji publicznej. Prawo to pozwala obywatelom domagać się od urzędów lub osób publicznych udostępnienia każdej informacji o charakterze publicznym.
"W rzeczywistości, pomimo 3 lat funkcjonowania Ustawy, większość z nas nie wie, że przysługuje nam takie prawo. Co więcej, często sami urzędnicy nie wiedzą, że muszą nas informować - mówi Maria Juszczyk wiceprezes Polskapresse - Polskapresse zależy na tym, aby nasi czytelnicy uświadomili sobie, że też Mają Prawo Wiedzieć."
W ramach akcji "Masz Prawo Wiedzieć" dzienniki regionalne Polskapresse będą m.in. promować przyjazne urzędy i wpływać na nieprzyjazne, aby się otworzyły na obywateli oraz wskazywać czytelnikom co robić, kiedy urzędnicy odmawiają udostępnienia informacji publicznej. W akcję "Masz Prawo Wiedzieć" zaangażował się inicjator powstania Ustawy o dostępie do informacji publicznej, profesor Antoni Kamiński, były prezes Transparency International - Polska.

W akcji "Masz Prawo Wiedzieć" udział bierze 9 dzienników regionalnych Polskapresse: Dziennik Bałtycki, Dziennik Zachodni, Słowo Polskie/ Gazeta Wrocławska, Trybuna Śląska, Gazeta Krakowska, Express Ilustrowany, Gazeta Poznańska, Głos Wielkopolski i Dziennik Łódzki.











